مشاوره دینی با طعم کتاب

چند سالی است که غرفه مرکز ملی پاسخگویی به مسائل دینی وابسته به حوزه علمیه قم در نمایشگاه کتاب با کارشناسان مختلف برای پاسخگویی به سوالات مراجعان از مسائل مختلف حاضر می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در مصلی امام خمینی به روزهای پایانی خود نزدیک می شود. امسال با توجه به جا به جایی این رویداد بزرگ فرهنگی کشور به مصلی، تعداد بازدیدکنندگان از این مکان به نسبت سال گذشته افزایش چشم گیری داشته است.

در میان تنوع غرفه های مختلف که هر یک به کتاب و کتابخوانی ارتباط مستقیمی دارند، غرفه آبی رنگ مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی با حضوری پرر نگ در نمایشگاه کتاب تهران، روزانه پذیرای بازدیدکنندگان فراوانی در نمایشگاه کتاب شده است.

در این رابطه باب الله آزادی کارشناس روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و مدیر غرفه می گوید: مرکز ملی پاسخگویی به مسائل دینی وابسته به حوزه علمیه قم هر ساله در نمایشگاه کتاب با کارشناسان مختلفی برای پاسخگویی به سوالات مراجعان از مسائل مختلف حاضر می شود.

وی درباره خدمات این غرفه برای بازدید کنندگان می گوید: خدمات به مراجعین در این غرفه به صورت حضوری انجام می شود البته از طریق تلفنی و همین طور فضای مجازی، کارشناسان به افراد در اقصی نقاط کشور و حتی در خارج از کشور، خدمات رسانی می کنند. البته در غرفه مرکز ملی پاسخگویی به مسائل دینی، سوالات در زمینه های مختلف مطرح می شود و بیشتر مراجعه کنندکان سوالاتی درباره مسائل شرعی دارند اما در زمینه های مسائل خانوادگی، جوانان، ازدواج و اشتغال که در حیطه اجتماعی است، سوالات زیادی مطرح می شود.

وی در رابطه با ترویج مطالعه در این غرفه اضافه می کند: هر یک از مشاوران این غرفه به بازدید کنندگان براساس تخصصی که دارند کتاب هایی را برای مطالعه معرفی می کنند در ان موضوع کتابهای خاص موضوع خود را معرفی می کند که شامل کتابهای احکام مربوط به 14 معصوم، رسائل 13 مرجع تقلید ، کتابهایی را برای استفاده بهتر مراجعین معرفی می کنند.

وی در این باره توضیح می دهد: بخشی از این کتابها در نمایشگاه به دلیل تنوع ناشران و آثار، موجود است و بخشی دیگر توسط آثار دفتر نشر بوستان کتاب و پژوهشکاه فرهنگ اسلامی به مراجعه کنندگان، برای مطالعه پیشنهاد می شود.

غلامرضا رضوی، روحانی و کارشناس مشاور، مرکز پاسخگویی به سوالات دینی درباره استقبال بازدیدکنندگان از این غرفه نیز می گوید: اغلب سوالات مراجعین در حوزه دین، فلسفه و احکام شرعی است و ماهیت پاسخگویی مشاوران به گونه ای است که به سوالات مختلف مراجعین پاسخ داده می شود. البته به سوالات مراجعین از منظر دینی پاسخ داده می شود. به طور مثال خیلی از افراد برای استفاده از فضای مجازی دچار شک و شبه هایی شده اند یا درباره ترغیب فرزندانشان به نماز، مسائل مربوط به ازدواج و همسرداری سوالاتی دارند.

وی در باره چرایی حضور این غرفه در نمایشگاه کتاب تهران می گوید: برپایی این غرفه به نوعی تشویق به کتابخوانی است زیرا به بسیاری از افراد کتابهایی معرفی می شود که در صورتی مطالعه کتاب مسئله ای که در مورد آن نیاز به مشاوره داشتند به خودی خود رفع می شود.

براساس این گزارش، مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی با مرکزیت در شهر قم به همراه شعبه هایی در شهر مشهد و اصفهان، طی روزهای برپایی نمایشگاه کتاب تهران در مصلی امام خمینی (ره) به ارائه خدمات مشاوره و معرفی کتاب برای بازدید کنندگان می پردازد.

502

کد خبر: 948029

وب گردی

وب گردی