معلم تراز انقلاب اسلامی ایران در دانشگاه فرهنگیان تربیت می شود/ رهبر انقلاب به دانشگاه فرهنگیان می روند

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: امسال دانشگاه فرهنگیان در شکل جدید اش به هفت سالگی می رسد و حضور مقام رهبری در این دانشگاه نشان دهنده توجه ویژه ایشان به بحث تعلیم و تربیت است.

دکتر حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره دانشگاه فرهنگیان وعنایت و توجه ویژه مقام معظم رهبری نسبت به این دانشگاه گفت: دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه صد ساله است و امسال صدمین سال تاسیس دارالمعلین یا مرکز تربیت معلم است.

وی افزود: در دهه 60 بعد از اینکه دارالمعلمین دختران و مراکز دانش سراها تأسیس شد، شهید رجایی مراکز تربیت معلم دوساله را تاسیس کرد که در مجموع 400 دانشگاه درسراسر کشور بود با صد هزار دانشجو که این تعداد از جمعیت 35 میلیون نفری کشور برای تحصیل در دانشگاه ها حضور داشتند بعد از این مسیر در هفت سال پیش دانشگاه فرهنگیان با 98 پردیس و مرکز در سراسر کشور تاسیس شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان درادامه خاطر نشان کرد: امسال دانشگاه فرهنگیان در شکل جدید خود به هفت سالگی می رسد و مقام معظم رهبری قرار است برای حضور در دانشگاه فرهنگیان افتخار دهند و از دانشگاه بازدید کنند که نشان دهنده توجه و عنایت ویژه ایشان به بحث تعلیم و تربیت است و امیدواریم بتوانیم با تمام توان و قدرت، معلم تراز نظام جمهوری اسلامی ایران را تربیت کرده و به جامعه تحویل دهیم.

خنیفر تصریح کرد: التفات ملی از جانب هرم های قدرت و دولت ها نشان دهنده اهمیت بالای تعلیم و تربیت در راس امور مهم هر کشور است در این خصوص توجه دولت ها برای مسؤلان دانشگاهی نیز بسیار حائز اهمیت است چون معلمی که ما تربیت می کنیم برای یک دولت نیست، معلم لیسانس یا فوق لیسانس 30 سال کارایی دارد که میانگین آن تربیت معلم برای 8 دولت است.

خبرنگار:ندافراهانی

کد خبر: 948037

وب گردی

وب گردی