رونمایی از پروژه" احراز هویت بر خط"/حذف کپی کارت ملی و شناسنامه در خدمات اداری

طرح احراز هویت بر خط با حضور وزیر محترم کشور رو نمایی شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، جلسه رونمایی از پروژه "احراز هویت بر خط" با حضور رحمانی فضلی وزیر محترم کشور عصر امروز در ساختمان وزارت کشور برگزار شد.

بر مبنای این پروژه با عنایت به بخشنامه شماره ۱۵۹۵۳۴۴ مورح ۵/۱۰/۹۶ سازمان امور اداری و استخدامی کشور برای ارائه خدمات در این سازمان، کپی کارت ملی و صفحه اول شناسنامه اخذ نخواهد شد‌.

در این مراسم دکتر رحمانی فضلی با اشاره به اثرات مطلوب این طرح اظهار داشت: کاری که همکاران ما انجام دادند، کاری به ظاهر کوچک است که آثار بسیار زیادی خواهد داشت؛ موضوع جعل یکی از مهم ترین مسائل است که با اجرای این طرح تا حد زیادی از بروز آن جلوگیری می شود.

وی با اشاره به ظرفیت های سازمان ثبت احوال کشور گفت: حدود۱۲۰ هزار سند ازدواج و طلاق در دفاتر ثبت انباشته شده است که این طرح در این خصوص می تواند کمک های بسیاری را بکند؛ در واقع سازمان ثبت احوال باید به سوی تحقیقات علمی حرکت کند.

وزیر کشور افزود: موضوع هوشمند شدن کارت ملی نیز اقدامی بسیار مهم بود؛ از طریق کارت ملی هوشمند می توانیم به هویت افراد دسترسی و حتی متوجه شویم که فرد مورد نظر در کجا قرار دارد؛ در جریان انتخابات سال ۹۶ نیز از این طرح استفاده کردیم که در موضوع تشخیص هویت بسیار به ما کمک کرد.

رحمانی فضلی در پایان اذعان داشت: استان های خوزستان، قم و سمنان به عنوان استان های نمونه در پیشرفت این طرح تلاش های زیادی را کردند که امیدواریم در مدت زمان کوتاهی تمامی نقاط کشور از این طرح بهره مند شوند. پیش بینی ها بر این است که تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری در تمام کشور این طرح اجرایی شود‌.

302

کد خبر: 948042

وب گردی

وب گردی