دیدار اسقف کلیسای ارتدوکس تاتارستان و استاندار قم

اسقف کلیسای ارتدوکس تاتارستان هدف از سفر به ایران را توسعه روابط بین دو ملت ایران و تاتارستان بیان کرد و گفت: شهر قم معرف روحیه مذهبی و اصیل مردم ایران است.

به گزارش ایسکانیوز، فیوفان، اسقف کلیسای ارتدوکس تاتارستان در این دیدار شهر قم را از شهرهای مقدس جهان خواند که نقش مهمی در نشر معارف دینی بر عهده دارد.

اسقف کلیسای ارتدوکس تاتارستان در دیدار استاندار قم گفت: این شهر ظرفیت تاثیر گذاری زیادی در مقابله با جهان سلطه و سیاست‌های ضد ارزشی دارد.

اسقف کلیسای ارتدوکس تاتارستان هدف از این سفر را توسعه روابط بین دو ملت ایران و تاتارستان بیان کرد و گفت: شهر قم معرف روحیه مذهبی و اصیل مردم ایران است.

آقای فیوفان بحران‌های زیست محیطی و انسانی که نتیجه سیاست‌های برخی سیاست مداران ضد دین است را سبب برهم زدن تعادل جهانی و ایجاد بحران در زندگی بشری بیان کرد.

وی جنگ در سوریه را نمونه ای از این بحران‌ها دانست و در ادامه تصریح کرد: مسئله جهان کنونی نه اقتصاد و نه سیاست، بلکه مسئله بی توجهی به ارزش‌ها است که نتیجه تصمیمات برخی سیاستمداران به رهبری آمریکا است.

اسقف کلیسای ارتدوکس تاتارستان ایدئولوژی غرب و آمریکا را فاقد ارزش های دینی دانست و با انتقاد از این موضوع افزود:ا گر دین در زندگی بشری نباشد مفهوم از زندگی گرفته می شود و زندگی بی معنا می گردد.

آقای فیوفان 50 درصد از جمعیت تاتارستان را مسلمان و 50 درصد را مسیحی دانست که در صلح با یکدیگر زندگی می کنند.

وی در ادامه خود را نماینده کل ملت تاتارستان خواند و از طرف این ملت مدال شهر قازان پایتخت این کشور را به استاندارشهر مقدس قم اهدا کرد.

صادقی استاندار قم هم در این دیدار با اشاره به پیشینه تاریخی و مذهبی شهر مقدس قم گفت: این شهر خاستگاه انقلاب اسلامی به رهبر ی امام خمینی(ره) است.

صادقی در ادامه اعتقاد دینی و استقلال طلبی مردم ایران در این انقلاب را سبب مقابله استکبار با این ملت دانست.

وی ارتباط فرهنگی با دیگر نقاط جهان، تربیت علمای دینی و نشر معارف اسلامی و ارزش‌ها را از شاخصه های این شهر مذهبی در طول تاریخ بیان کرد.

صادقی در ادامه جامعه المصطفی را با تربیت بیش از 14هزار طلبه دینی از 130 کشور نمونه ای از ظرفیت‌های ترویج معارف الهی شهر مقدس قم و ایران اسلامی در دنیای کنونی دانست.

استاندار در پایان ابراز امیدواری کرد در جهان کنونی که بی دینی و بی توجهی به ارزش‌ها هم سو با منافع حاکمان سلطه جو غالب شده همکاری های دو جانبه بین ایران و تاتارستان با رویکرد های گوناگون به خصوص رویکرد مذهبی و فرهنگی گسترش بیشتری داشته باشد.

جمهوری تاتارستان به پایتختی قازان یکی از جمهوری های فدراسیون روسیه است.

900/900

کد خبر: 948049

وب گردی

وب گردی