تدریس زلزله‌زدگان با زبان مهربانی توسط دانشجویان همدانی

مدیر گروه زبان دانشگاه آزاد اسلامی همدان با همکاری دانشجویان رشته زبان انگلیسی این دانشگاه اقدام به برگزاری کلاس‌های جبرانی زبان انگلیسی در مقاطع اول دبیرستان و دوم دبیرستان برای دانش‌آموزان مناطق زلزله‌زده کرمانشاه کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 بود که زمین‌لرزه شدیدی باقدرت 7.3 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش‌های گسترده‌ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند. بعد از گذشت چند ماه از وقوع زلزله علی‌رغم تلاش‌های فراوانی که از سوی ارگان‌های دولتی و مردمی صورت گرفته است، مردم محروم این منطقه هنوز نیاز به کمک‌های فراوانی دارند.»

پس از این حادثه دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی همدان با صدور بیانه‌ای علاوه بر ابراز همدردی و عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار، اعلام کرد اما در اقدامی جالب مدیر گروه رشته زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی همدان به همراه جمعی از دانشجویان این دانشگاه و خبرنگاران استان کرمانشاه با حضور در روستای آسیب‌دیده به دانش آموزان به‌صورت رایگان کمک می‌کنند تا درس زبان انگلیسی خود را بهتر یاد بگیرند.

داریوش احمدی مدیر گروه رشته زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی همدان، به همراه جمعی از دانشجویان این دانشگاه محسن شیخمرادی، فردین منصورزاده، حسن محمدی‌فر، سامان کیوان‌نیا، مهدی جلیلیان، شهین کریمی، فروغ علی‌اکبری و سارا مرادی کتاب‌های درسی سال اول و سال دوم دبیرستان را برای دانش‌آموزان روستای زلزله‌زده آموزش می‌دهند.

سارا مرادی دانشجوی رشته مترجمی زبان انگلیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان و یکی از این مدرسان این دروه آموزشی خداپسندانه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت: با فراخوانی که توسط مدیر گروه در سر کلاس‌های درس و فضای مجازی اعلام شد در دانشگاه همدان اعلام شد و استقبال دانشجویان از این ایده قرار شود پس از برنامه ریزی‌های لازم بنده با سایر دانشجویان برای آموزش و مرور کتاب‌های درسی زبان انگلیسی مقاطع اول و دوم دبیرستان بهمناطق زلزله‌زده سفر نمایم.

مرادی افزود: به‌طور مثال من امروز به همراه خانم فروغ علی‌اکبری در روستایتپانی 15 دانش‌آموز در مقاطع هفتم، هشتم، نهم و دهم کتاب‌های درسی را برای دانش‌آموزانی که در این سه مقطع سکونت دارند تدریس می‌کنیم.

وی بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجامِ شده من و دوستانم که در این طرح مشارکت دارند در هفته یک روز برای آموزش کتاب‌های مقطع‌ها مختلف و مرور کتاب‌های انگلیسی و رفع اشکال این دانش‌آموزان به روستای تپانی،کوئیک حسن، کوئیک محمود، سرپل‌ذهاب و سایر محلات منطقه زلزله‌زده سفرمی‌کنیم.

فروغ علی‌اکبری دیگر مدرس این طرح گفت: متاسفانه بعد از گذشت چند ماه از وقوع زلزله علی‌رغم تلاش‌های فراوانی که از سوی ارگان‌های دولتی و مردمی صورت گرفته است، مردم محروم این منطقه هنوز نیاز به کمک‌های فراوانی دارند

علی اکبری گفت: الان کلاسهای درسی این دانش آموزان در کانکس‌ برگزار می شود و فقط این سرپناهی است برای در امان ماندن این عزیزان از تابش مستقیم آفتاب بدون هیچ امکانات دیگری که در شان این دانش اموزان نیست.

کد خبر: 948126

وب گردی

وب گردی