پناه پور: واحدهای دانشگاه آزادبرای خرید کتاب با یکدیگر مشارکت کنند

نماینده انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز با تاکید بر نقش تبلیغات صحیح در جهت معرفی عناوین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نیاز به تعامل واحدهای مختلف دانشگاهی با یکدیگر برای مشارکت در خرید کتاب است.

ابراهیم پناه پور نماینده انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی از استان خوزستان در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، اظهار کرد: امسال سومین دوره ای که نمایندگی از واحد اهواز در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور دارم.

وی افزود: در حال حاضر استان خوزستان با توجه به واحدهایی مختلفی که دارد، بیش از 370 عنوان کتاب منتشر کرده که در غرفه دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل محدودیت فضا، 43 عنوان کتاب را در این غرفه به معرض نمایش گذاشته ایم که اکثر کتابها دانشگاهی و برای تدریس دانشجویان تالیف شده است.

در حال حاضر استان خوزستان با توجه به واحدهایی مختلفی که دارد، بیش از 370 عنوان کتاب منتشر کرده که در غرفه دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل محدودیت فضا، 43 عنوان کتاب را در این غرفه به معرض نمایش گذاشته ایم

نماینده انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز اضافه کرد: براساس رشته های واحدهای مختلف دانشگاهی، موضوعات درسی در قالب عناوین فنی، مهندسی، پزشکی، کشاورزی و محیط زیست تدوین شده که در تمامی رشته ها اعضای هیات علمی کتابهایی را تالیف و ترجمه کرده اند.

پناه پور درباره مزایای حضور در نمایشگاه کتاب تهران گفت: اولین بار در سال 1394 به نمایندگی از واحد اهواز در نمایشگاه کتاب تهران شرکت کردیم و سال بعد حضورمان در این رویداد فرهنگی، آثار از سوی دانشجویان سایر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و دولتی، مورد استقبال قرار گرفت به طوری که تا ماه ها بعد از برگزاری نمایشگاه کتاب از سوی واحدها و دانشجویان تقاضا برای ارسال کتاب داشتیم.

وی افزود: سال گذشته به دلیل اینکه دانشگاه آزاد اسلامی غرفه ای در نمایشگاه کتاب نداشت، این استقبال کمرنگ شد.

این نماینده انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز گفت: شاخص ترین کتاب واحد اهواز «مبانی بیوشیمی برای دانشجویان محیط زیست» و کتاب «تاریخ ایران از قاجار تا پهلوی» است. البته این کتابها با بالاترین تیراژ، چندین بار تجدید چاپ شد و در دانشگاه ها نیز به عنوان منبعی برای تدریس مورد استفاده قرار گرفته اند.

شاخص ترین کتاب واحد اهواز «مبانی بیوشیمی برای دانشجویان محیط زیست» و کتاب «تاریخ ایران از قاجار تا پهلوی» است

وی افزود: نقطه قوت انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی در داوری کتابها توسط چند تن از اعضای هیات علمی دانشگاه است که به صورت محرمانه انجام می شود و هیچ کتابی قبل از داوری و رفع اشکال، اجازه چاپ ندارد.

پناه پور با انتقاد از سیستم معرفی کتاب در جهت تبلیغات و پخش اظهار کرد: با تبلیغات صحیح، عناوین دانشگاه آزاد اسلامی می تواند مورد استفاده تمامی دانشجویان قرار گیرد همچنین نیاز به تعامل واحدهای مختلف دانشگاهی با یکدیگر برای مشارکت در خرید کتاب است.

این نماینده انتشارات در رابطه با تعامل انتشارات واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با یکدیگر گفت: متاسفانه عناوین منتشر شده در انتشارات واحدهای دانشگاهی طی یک بخشنامه تنها به واحدهای همان استان ارسال می شود ولی واحدهای انتشارات در سایر استان ها از محصولات یکدیگر بی اطلاع هستند.

متاسفانه عناوین منتشر شده در انتشارات واحدهای دانشگاهی طی یک بخشنامه تنها به واحدهای همان استان ارسال می شود ولی واحدهای انتشارات در سایر استان ها از محصولات یکدیگر بی اطلاع هستند

وی خاطرنشان کرد: دو سال پیش که غرفه بزرگ تری داشتیم و همه واحدهای استانی با همه عناوینشان در غرفه دانشگاه حضور داشتند که علاوه بر معرفی عناوین به سایر واحدها باعث معرفی بیشتر کتابها به سایر افراد نیز می شد در حالی که امسال توانستیم کتابهای دو سال اخیر انتشارات را به نمایشگاه کتاب بیاوریم.

502

کد خبر: 948127

وب گردی

وب گردی