برای صدور مجوز مؤسسات غیرانتفاعی با هیچ مقام مسئولی شوخی نداریم

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هرچقدر شخصیت های وزین به سمت حمایت و تشکیل مراکز آموزشی غیر دولتی بروند به نفع آموزش عالی است.

دکتر شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز، در پاسخ به این سوال که آیا فشارهای سیاسی برخی سیاستمداران برای دریافت امتیاز تاسیس موسسات آموزشی غیرانتفاعی تاثیرگذار خواهد بود؟ گفت: در صدور مجوز تاسیس و توسعه موسسات غیرانتفاعی با هیچ مقام مسئولی شوخی نداریم و تلاش می کنیم ضمن حفظ تمام استانداردهای آموزش عالی، در جریانات سیاسی قرار نگیریم و مسائل آموزش عالی را در این فضاها وارد نکینم.

وی حضور مسئولان شاخص در موسسات غیرانتفاعی را مثبت ارزیابی و اظهار کرد: از وزرا، مسئولین و حتی آیات عظام داریم که موسس مراکز آموزشی غیرانتفاعی هستند و از نظر من کار خیلی خوبی هم کرده اند. هرچقدر شخصیت های وزین به سمت حمایت و تشکیل مراکز آموزشی غیر دولتی بروند به نفع آموزش عالی است.

شریعتی نیاسر در خصوص رعایت ضوابط انتخاب روسای موسسات غیرانتفاعی گفت: بعید می دانم در دانشگاه های غیرانتفاعی رؤسا خارج از ضوابط قانونی انتخاب شده باشند. اگر در جایی موقتا کسی عنان یک موسسه غیرانتفاعی را بر عهده گرفته است، موقت گرفته اما قانونا باید بر اساس شاخص هایی که وجود دارد انتخاب شود و پس از تایید از وزارتخانه حکم بگیرند.

203

کد خبر: 948170

وب گردی

وب گردی