کتاب «یمینی شریف،آنچه بود،آنچه هست» منتشر شد

کتاب «یمینی شریف،آنچه بود،آنچه هست» نوشته هومن ظریف منتشر شد.

به گزارش ایسکانیوز، کتاب «یمینی شریف،آنچه بود،آنچه هست» پژوهشی درباره عباس یمینی شریف شاعر خردسال و کودک و نوجوان است که توسط نشر اندیشه عصر به نمایشگاه کتاب رسید.

در این کتاب، رفتارشناسی شاعر ، آثار منظوم و منثور (رمان های نوجوانان) یمینی شریف برای نخستین بار و فعالیت های آموزشی و هنری او نقدرو بررسی شده است.

در این کتاب مصور که دربرگیرنده تصاویر و اسنادی درباره زندگی و دغدغه های تالیفی عباس یمینی شریف است،تصاویری از فعالیت شاعر در ایجاد باشگاه کودکان در دهه سی خورشیدی و ارتباط این باشگاه هنری آموزشی با برنامه کودک برنامه گلهای رادیو مورد بررسی قرار گرفته است.همچنین تاسیس مدرسه روش نو و همکاری یمینی شریف با توراندخت مقومی تهرانی،برای ایجاد سامانه و نظام آموزشی مبتنی بر گفتگو با دانش آموزان و تدریس بر اساس شعر،ترانه،موسیقی و تیاتر و رقص مورد واکاویی قرار گرفته است.

در بخش فرتور یا نمایشگاه عکس کتاب،عکس هایی از سیما بینا،بیژن پیرنیا،نیکول الوندی،ویگن وهمکاران یمینی شریف در تاسیس مجله کیهان بچه ها و نخستین مجله ویژه خردسال به نام «بازی کودکان» به چاپ رسیده است.

این کتاب که عکس های پشت صحنه مستند یمینی شریف،نغمه سرای کودکان را نیز در بر دارد،دومین کتاب هومن ظریف برپایه یک فیلم مستند است.کتاب پیشین این نویسنده درباره دکتر حسین گل گلاب،سراینده سرود ای ایران،وعضو فرهنگستان اول و دوم بود که بعد از ساخت مستندی به نام «مرز پرگهر» به چاپ رسیده بود.

نقد و نظر نویسنده درباره ایجاد نظام آموزشی مبتنی بر اعطای آزادی به کودکان به فراخور تاثیر فرخی یزدی بر کودکی یمینی شریف است،که شاعر کودک چنین شهر آرمانی را بیان داشته است: «کار و آزادی و شادی هرجاست، جای خوش زیستن انسان هاست»

503

کد خبر: 948172

وب گردی

وب گردی