تامین برق از نیروگاه برقآبی  کاهش یافت/ بکارگیری توان داخلی بیش از پیش در دستور کار است

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، با بیان اینکه در تابستان سال‌جاری نیاز به تمرکز و یکپارچگی بخش توزیع هستیم، گفت: بخاطر کمبود نزولات آسمانی منابع تولید برقآبی را نداریم، به طوری که درسال گذشته ۹ هزار و ۳۰۰ مگاوات برق را از نیروگاه برقآبی تامین کردیم؛ این در حالی است که امسال به ۵ هزار مگاوات رسیده است. باید کمبودها را به طریقی با مدیریت مصرف جبران کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در بیست و سومین کنفرانس ملی شبکه های توزیع برق تهران که در پژوهشگاه نیرو برگزار شد،اظهار کرد: در بخش کاهش تلفات از ۱۵ درصد به ۱۰.۷ درصد رسید و این موضوع به یکپارچکی بین همکاران توزیع برمی گردد.

حائری با اشاره به چالش‌های امسال در زمان پیک برای گذر از بحران کمبود انرژی گفت: می‌توان با خرد جمعی و کارهای مهندسی، تابستان سخت امسال را بدون خاموشی پشت سر بگذاریم، پس امسال زمان مناسبی است تا بخش توزیع با اقدامات خود به صورت شاخص‌تری خودنمایی کند.

او تأکید کرد: در تابستان و در زمان پیک مصرف، نیاز به تمرکز و یکپارچگی در بخش توزیع داریم، چرا که به دلیل کاهش بارندگی‌ها، میزان منابع تولید برق کاهش یافته که این مسئله مسئولیت بخش توزیع را سنگین تر می‌ کند.

او تصریح کرد: سالانه ۱۰ میلیارد کیلووات ساعت صرفه جویی انرژی داشتیم که نیاز به سرمایه گذاری کمتری است.

حائری گفت: روزبه روز حمایت از ساخت داخل و خودکفایی در این صنعت رو به گسترش است و همین امر سبب شده در شرایط سخت مالی به خدمات رسانی با توجه به تعهدات انجام شده در جهت تامین برق ادامه دهیم.

او با بیان اینکه در تابستان سالجاری نیاز به تمرکز و یکپارچگی بخش توزیع هستیم گفت: بخاطر کمبود نزولات آسمانی منابع تولید برقآبی را نداریم به طوری که درسال گذشته ۹ هزار و ۳۰۰ مگاوات برق را از نیروگاه برقآبی تامین کردیم این در حالی است که امسال به ۵ هزار مگاوات رسیده است. باید کمبودها را به طریقی با مدیریت مصرف جبران کنیم.

حائری افزود: از اول آبان ماه حدود ۳.۷ میلیارد کیلووات ساعت ذخیره سازی کردیم.

او خاطرنشان کرد: باید با خرد جمعی و انجام کارهای اصولی بتوانیم تابستان امسال را پشت سربگذاریم.

حائری افزود: در این شرایط لازم است تا بخش توزیع برنامه‌های جدی‌تری را پیاده‌سازی کند تا با چالش‌های جدیدی مواجه نشویم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با تأکید بر اینکه این مساله که از آبان‌ماه سال ۹۶ تا روز گذشته ۳.۷ میلیارد کیلووات ساعت صرفه‌جویی انرژی در بخش توزیع برق صورت گرفته است، گفت: این عدد اگر در قالب سه ماه در نظر گرفته شود یعنی روزانه ۲۰۰ مگاوات صرفه‌جویی صورت گرفته است که امیدواریم امسال نیز بتوانیم با انجام این صرفه‌جویی این چالش‌های پیش رو را پشت سر بگذاریم.

او به استفاده از کنتورهای هوشمند و مدیریت چاه‌های کشاورزی اشاره کرد و گفت: تولید حداکثری از مولدهای خودمصرف و همچنین همکاری مردم، عاملی شد که بتوانیم مدیریت مصرف در بخش توزیع برق را داشته باشیم.

حائری تأکید کرد: با جلساتی که با مدیران بخش توزیع برق داشته‌ایم، قرار بر این شد تا در تابستان امسال طرح ذخیره عملیاتی را با شدت بیشتری دنبال کنیم تا تمام مشترکان دیماندی یا همان مشترکان بزرگ صنعتی از طرح ذخیره عملیاتی استفاده کنند.

402

کد خبر: 948197

وب گردی

وب گردی