یک همت بلند برای ایجاد مرکز شتاب‌دهنده در قزوین

استاندار قزوین گفت: امروز یک همت بلند در سطح کشور و استان برای ایجاد مرکز شتاب‌دهنده «چشمه نور» در عرصه علم و فناوری ایجادشده است تا هر چه زودتر قدم‌های نویی را در مسیر علم و فناوری برداشته باشیم.

به گزارش ایسکانیوز، آئین افتتاحیه اولین همایش ملی آمایش علم و فناوری که با حضور مسئولان کشوری و استانی و روسای سازمان‌های برنامه‌و بودجه کشور، صاحب‌نظران و اساتید حوزه علم و فناوری در سالن اجتماعات شهدای گمنام دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد.

عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در این همایش بابیان اینکه اولین همایش ملی آمایش علم و فناوری گام بلند و محکمی برای حرکت‌های آتی است، اظهار کرد: این همایش می‌تواند به‌عنوان یک الگو موردتوجه دیگر مسئولان در سراسر کشور باشد و از تجربیات آن در برگزاری همایش‌های بعدی استفاده شود.

وی عنوان کرد: تمدن‌های بشری حاصل پرسش‌هایی است که در ذهن بشر شکل گرفت که هرکدام از آن‌ها نشانگر نیازهای آن زمان بود.

زاهدی تصریح کرد: پاسخ به این پرسش‌ها موجب ایجاد تمدن در طول تاریخ شده است ازاین‌رو آمایش نیز به دنبال یافتن پاسخ‌هایی برای پرسش‌های آینده است.

این مسئول مهم‌ترین دستاورد برگزاری همایش‌های علمی را دست یافتن برای پاسخگویی نیازهای آینه کشور برشمرد و گفت: توانمندی ما برای رسیدن به راهکارهایی در این مسیر ازجمله اهداف همایش ملی آمایش علم و فناوری است.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم از امروز آینده را پیش‌بینی کرده و در مسیر ساخت آن قدم برداشته و از آن عقب نمانیم.

وی ادامه داد: استان قزوین دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های عظیمی در عرصه علم و فناوری است که ازجمله آن می‌توان به ساخت چشمه نور اشاره کرد.

زاهدی خاطرنشان کرد: امروز یک همت بلند در سطح کشور و استان برای ایجاد این مرکز شتاب‌دهنده در عرصه علم و فناوری ایجادشده تا هر چه زودتر قدم‌های نویی را در مسیر علم و فناوری برداشته باشیم.

902/900

کد خبر: 948202

وب گردی

وب گردی