کلانتری: شوخی گرفتن علم، کلاس و درس ضد فرهنگ است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: فضای فرهنگی نه نیاز به بخشنامه دارد و نه در فعالیتهای فرهنگی بخشنامه اثرگذار است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین، جلسه هم اندیشی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با استادان واحد خمین و مدیران گروه معارف اسلامی استان مرکزی با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

دکتر کلانتری با اشاره به مبارزات سیاسی امام خمینی (ره)، اتفاقات کنونی جهان و نقش انقلاب اسلامی، گفت: خمین و انقلابی که امام راحل در جهان ایجاد کرد، در همه دنیا شناخته شده و در نوع خود بی نظیر است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دارای امکانات خوبی در دانشگاه آزاد اسلامی هستیم، گفت: در محتوا ضعف داریم که مسئولیت حل این مشکل بر عهده استادان حاضر در جلسه است.

دکتر کلانتری با تاکید بر توجه و عمل به آیات قرآن کریم اظهار داشت: اگر عضو هیأت‌ علمی دانشگاه هستیم، باید به آن پایبند و متعهد باشیم، در صورتی که استادان تعهد داشته باشند، به ازای هر استاد یک ستون در دانشگاه ایجاد می شود و دانشجو نیز با او همراهی می کند.

وی فرهنگ را توجه و عمل به آیات قرآن کریم دانست و افزود: فضای فرهنگی نه نیاز به بخشنامه دارد و نه بخشنامه در فعالیتهای فرهنگی اثرگذار است. در رشد علمی و رسیدن به قله‌های علم و دانش اگر جدی باشیم، ارتقا هم صورت می گیرد. شوخی گرفتن علم، کلاس و درس در هر رشته که باشد، ضد فرهنگ است و لطمه اساسی وارد می کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه برای کار فرهنگی ابتدا باید از خودمان شروع کنیم، گفت: اگر به دنبال دانشگاه تراز اول هستیم، باید استادان اوقات بیشتری را در دانشگاه سپری کنند.

افتتاح مجموعه ورزشی شهدای دانشجو و یادمان شهدای گمنام واحد خمین

همچنین در جریان این سفر مجموعه ورزشی شهدای دانشجو با مساحت حدود 5200 مترمربع و یک سالن اصلی چندمنظوره و با ظرفیت 900 نفر و 6 سالن جانبی، 2 خوابگاه به ظرفیت 150 نفر و سایر امکانات و تجهیزات مدرن با حضور دکتر ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به بهره‌برداری رسید.

وی همچنین از خوابگاه حضرت معصومه (س) با ظرفیت 300 نفر، کتابخانه، کانون بسیج اساتید و کانون‌های بسیج دانشجویی خواهران و برادران و سایر امکانات و تجهیزات واحد خمین بازدید کرد.

اختتامیه دومین جشنواره استانی نماز در واحد خمین

همچنین مراسم اختتامیه دومین جشنواره استانی نماز دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با تجلیل از برگزیدگان بخش های مختلف این جشنواره در واحد دانشگاهی خمین برگزار شد که سخنرانی دکتر حسین خسروی رئیس دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی، اجرای سرود دانش‌آموزان دبستان دخترانه سما خمین با موضوع نماز، خاطره‌گویی نمازی توسط آزاده سرافراز جنگ تحمیلی، ارائه مقالات، شعرخوانی و پخش کلیپ‌های تأثیرگذار نمازی از برنامه های مراسم اختتامیه بود.

تعداد 85 اثر شامل 16 اثر در رشته مقاله نویسی، 2 اثر در رشته پرسش‌نامه، 13 اثر در رشته خوشنویسی، 5 اثر در رشته معرق، 5 اثر در رشته طراحی و نقاشی، 12 اثر در رشته عکس، 7 اثر در رشته شعر، 5 اثر در رشته پوستر، 4 اثر در رشته فیلم کوتاه، 1 اثر در رشته داستان و 12 اثر در رشته فضای مجازی به جشنواره ارسال شده بود که در نهایت 30 اثر برگزیده معرفی شد.

برگزاری اردو کاروان انقلاب اسلامی در واحد خمین

دکتر کلانتری و مدیران حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی در بدو ورود به خمین، با حضور در بیت قدیمی امام خمینی (ره) و محل تولد آن حضرت ضمن بررسی ظرفیت‌های موجود جهت برگزاری اردوهای دانشجویی با عنوان "کاروان انقلاب اسلامی"، با آرمان‌های بلند امام راحل تجدید میثاق کردند.

اردوهای دانشجویی با عنوان "کاروان انقلاب اسلامی" در تابستان سال جاری با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین در ارتباط با آشنایی با اندیشه‌های بلند سیاسی امام خمینی (ره)، امام شناسی و خاندان پدری و مادری آن حضرت برگزار می شود.

202

کد خبر: 948214

وب گردی

وب گردی