عدو شود سبب خیر/ فرجامِ برجام دستاوردی برای کشور نداشت

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت:به نظر من برجام در خوشبینانه ترین حالت خود، اتلاف وقت و یک اشتباه بود. فرجام برجام از ابتدا مشخص بود  چه در شیوه تدوین و نگارش و چه در زمینه ماهیت آن، ماحصلی ندارد.

رضا کارگر دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز درباره خروج آمریکا از برجام گفت: نمی توان از دشمن انتظار این را داشت که مطابق مصلحت ما عمل کند یعنی از کشوری مانند آمریکا که عداوت روشن و واضح با کشور ما دارد و این موضوع را به طور مکرر بیان می کند، نمی توان انتظار داشت که مطابق مصلحت کشورمان عمل کند.

وی ادامه داد: به نظر من برجام در خوشبینانه ترین حالت خود، اتلاف وقت و یک اشتباه بود و از ابتدا مشخص بود که برجام، چه در شیوه تدوین و نگارش و چه در زمینه ماهیت آن، ماحصلی ندارد.

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: نکته ای که وجود دارد این است که ما نباید تمامی تقصیرها را به گردن دولت بیاندازیم . شاید مورد اصلی و مهم این بحث دولت باشد اما نباید از عملکرد مجلس نیز غافل شویم. انتظار ما از مجلسی که تابع ملت است و در راس امور قرار دارد، این بود که بهتر عمل کند .بدیهی است دولت بر این موضوع تاکید داشت به گونه ای که می توان گفت حیات 4 سال بعد آن، به موضوع برجام بستگی داشت، اما از مجلس انتظار بیشتری می رفت ، ما نباید از تاثیر مجلس در موضوع برجام غافل شویم.

وی افزود: قطعا با این افتضاحی که دولت در زمینه برجام به وجود آورده است، همه دریافتند برجام 2 و 3 که رئیس جمهور به آن اشاره کرده بود، کشور را به چه سمتی سوق می داد. الحمد الله خروج ترامپ از برجام اتفاق بدی نبود به قول معروف «عدو سبب خیر شد» و خوب است که این اتفاق افتاد که نیازی به برجام 2 و 3 نباشد.

کارگر در زمینه تاثیر خروج ترامپ از برجام بر تحریم ها گفت: خروج ترامپ از برجام تاثیر چندانی بر تحریم ها ندارد، همان طور که می دانید تحریم هایی که تاثیر گذاری بیشتری داشتند، برداشته نشدند که خروج از آن بخواهد باعث افزایش تحریم ها شود.

وی در پایان اظهار کرد: برجام دستاوردی نداشت و صرفا چند سال حیات و ممات کشور را به موضوع انتزاعی و تصنعی گره زدند که فایده چندانی برای کشور نداشت .لازم به ذکر است هزینه بسیاری در راستای برجام صرف شد در صورتی که این توافق نامه، هیچ دستاورد قابل لمسی نداشت.

خبرنگار: نیوشا یعقوبی

701

کد خبر: 948240

وب گردی

وب گردی