اساتید به آگاه سازی دانشجویان در خصوص خطرات فضای مجازی و اعتیاد اهتمام ورزند

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه های نسل جدید باید به فکر حل مسائل و مشکلات روز جامعه باشند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، دفتر جدید اداره کل حراست و مرکز حفاظت اسناد دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با حضور شمس رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی افتتاح شد.

جناب آقای شمس در این مراسم از زحمات رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران و مدیر کل حراست این مجموعه به خاطر توسعه، بروز رسانی اطلاعات و جمع آوری اسناد و پرونده ها تقدیر کرد.

وی گفت: در حوزه تعلیم و تربیت باید دو بُعد را مدنظر قرار داد. بعد اول، ارتقاء آموزش است که باید با دقت توسعه پیدا کند. بعد دوم، بعد فرهنگی و تربیتی است که اگر درست نباشد، سیستم دچار خلاء می گردد. دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران نیز با توجه به اهمیت شغل فارغ التحصیلان باید در این بعد بسیار دقیق و جدی عمل کند.

شمس اظهار داشت: در حال حاضر وابستگی به شهریه برای کلیه واحدها هم فرصت و هم تهدید است. دانشگاه ها باید با توجه به این تهدید به دنبال راهکارهای خلاقانه و نوآورانه در درآمدزایی باشند. حوزه علوم پزشکی با توجه به نیاز جامعه می تواند در این امر پیشرو باشد و پتانسیل بسیاری در زمینه اشتغال زایی دارد.

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: دانشگاه های نسل جدید باید به فکر حل مسائل و مشکلات روز جامعه باشند و ما نیز باید با توجه به این نیازها در صدد رفع معضلات جامعه بویژه در حوزه علوم پزشکی باشیم. رسیدن به این هدف متضمن محیطی امن و سالم، همفکری، همدلی و کار تیمی است. دانشگاه هایی که به صورت انتزاعی فقط مدرک صادر کنند و در رفع مشکلات جامعه نقشی نداشته باشند، قطعا تاثیرگذار نخواهند بود.

شمس ضمن تاکید بر حفظ حقوق کلیه افراد گفت: حراست با صیانت و ایجاد محیطی امن و سالم باید تمام تلاش خود را در انتخاب مدیران به کار برد تا حق افراد به نسبت اندازه و لیاقت آنها احقاق شود.

وی اظهار داشت: با توجه به هجمه های فرهنگی بویژه بحث اعتیاد در بین جوانان، وظیفه سنگینی به دوش تک تک مسئولین و استادان است. استادان به عنوان معتمدین و افراد تاثیرگذار باید به آگاه سازی و ترویج مباحث فرهنگی و خطراتی که در کمین دانشجویان بویژه در فضای مجازی و اعتیاد است، اهتمام ورزند.

در این جلسه، دکتر سید علی ابطحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، معاونان، روسای دانشکده ها، مدیر کل حراست و مدیران دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران حضور داشتند.

کد خبر: 948246

وب گردی

وب گردی