منتظر بودجه دولت برای ساخت بیمارستان دانشگاه نمی‌مانیم / دانشگاه آزاد پیشوا قطب پزشکی جنوب شرق تهران است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پیشوا _ ورامین گفت: منتظر بودجه دولت برای ساخت بیمارستان دانشگاه آزاد پیشوا نخواهیم بود و در اواخر سال گذشته از سازمان بودجه مرکزی دانشگاه مجوزهای لازم برای ورود بخش خصوصی برای ساخت و تجهیز بیمارستان دریافت کردیم.

به گزارش ایسکانیوز، حسینعلی شیبانی گفت: با پیگیری‌های به‌عمل آمده دانشگاه آزاد اسلامی پیشوا به‌عنوان قطب پزشکی جنوب شرق استان تهران در نظر گرفته شده است.

وی در گفت‌وگو با تهران نیوز افزود: مجوزهای لازم از دانشکده علوم پزشکی دریافت نمودیم و رشته‌های پزشکی از قبیل اتاق عمل، بهداشت مواد غذایی ،پرستاری و جراحی به دانشگاه اضافه شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پیشوا و ورامین افزود: در حال حاضر هزار و ۲۰۰ دانشجوی پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل هستند و با راه‌اندازی بیمارستان دانشگاه، رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی هم افزوده می‌شود.

وی در ادامه به روند ساخت بیمارستان دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: منتظر بودجه دولت برای ساخت بیمارستان دانشگاه نخواهیم بود و در اواخر سال گذشته از سازمان بودجه مرکزی دانشگاه مجوزهای لازم برای ورود بخش خصوصی به منظور ساخت و تجهیز بیمارستان دریافت کردیم.

شیبانی افزود: برای ساخت و تجهیز بیمارستان بخش خصوصی با مشارکت ۵۰ درصدی ورود پیدا خواهد کرد و ۵۰ درصد باقی مانده را دانشگاه پیشوا از طریق بهینه‌سازی اموال فراهم خواهد کرد.

وی بیان نمود:تفاهم نامه اولیه برای ساخت کل بیمارستان و تجهیز آن توسط شرکت مشاورین شورا منعقد شده است و از طریق مناقصه به پیمانکاران واگذار خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پیشوا، ورامین به آمادگی این دانشگاه برای ارائه طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی اشاره کرد و گفت: به تمام بخش های کشاورزی، صنعت ،شهرداری و فرمانداری آمادگی خود را برای ارائه طرح های تحقیقاتی و پژوهشی اعلام نموده ایم اما بسیاری از ارگانها میلی به انجام کارهای تحقیقاتی ندارند.

وی افزود: طرح تحقیقاتی را برای شرکت آب و فاضلاب جنوب شرق استان تهران انجام خواهیم داد ،نیروگاه ۱۵ کیلوواتی توسط شرکت آب و فاضلاب با هزینه بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان تجهیز و برای انجام طرح به دانشگاه واگذار خواهد شد.

شیبانی اظهار داشت: کارهای تحقیقاتی دانشگاه با ساخت سه آزمایشگاه کاربردی و تحقیقاتی و اخذ مجوز از سازمان استاندارد انجام می‌پذیرد.

وی افزود: کلیه خدمات آزمایشگاهی در بخش کشاورزی و صنعت در جنوب شرق استان تهران به مرکزیت دانشگاه آزاد پیشوا انجام می‌پذیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پیشوا گفت: دانشکده کشاورزی به‌عنوان قطب امنیت غذایی در بین تمام دانشگاه‌های استان تهران نظر گرفته شده است به همین دلیل تمام دانشگاه‌های استان تهران موظفند مواد غذایی پروتئینی خود را از دانشگاه پیشوا تهیه کنند.

کد خبر: 948252

وب گردی

وب گردی