افزایش ظرفیت قطعه هنرمندان در بهشت زهرا (س)

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) از حل مشکل ظرفیت قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) تا 15 سال آینده خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز ، سعید خال گفت: با اقدامات لازم و تدابیر مدیریتی صورت پذیرفته در دوره جدید مدیریت شهری و با جانمائی و احداث قبور جدید در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) با افزایش ظرفیت این قطعه، مشکل دفن در قطعه هنرمندان حداقل برای 15 سال آینده مرتفع شد.


وی ضمن آرزوی سلامتی و طول عمر برای هنرمندان عزیز کشورمان گفت: همواره از خداوند بزرگ و منان می خواهیم که هنرمندان عزیز و گرانقدر کشور عزیزمان همواره در صحت و سلامت و تندرستی بسر برده و سعی این سازمان در جهت حفظ شأن و منزلت و مقام عالی هنرمندان بوده است.


وی افزود: افزایش ظرفیت قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) در دوره جدید مدیریت شهری با هدف حل مشکل چند سال اخیر این قطعه که همواره مورد درخواست هنرمندان عزیز بوده، صورت پذیرفته و با جانمایی جدید و احداث 660 عدد قبر جدید مشکل قطعه هنرمندان برای 15 سال آینده حل شده است. وی گفت: در سال 1396، تعداد 51 نفر از هنرمندان کشور به دیدار معبود شتافته و در قطعه 88 هنرمندان به خاک سپرده شده اند و با احداث قبور ایجاد شده مشکل تاریخی این قطعه مرتفع گردیده است.


مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) تصریح کرد: قطعه هنرمندان در دهه 70 با پیشنهاد تعدادی از هنرمندان برجسته کشور از جمله؛ عزت الله انتظامی، غلامحسین امیرخانی، محمدعلی کشاورز، زنده یاد داوود رشیدی و ایرج راد به شهرداری تهران تأسیس شد و اولین هنرمند دفن شده در این قطعه زنده یاد ملک مهرداد بهار فرزند ملک الشعرای بهار بوده و تا به امروز قریب به یک هزار نفر از هنرمندان عزیزمان در این مکان آرام گرفته اند. که آخرین آن زنده یاد ناصر چشم آذر در مورخه 16 اردیبهشت ماه بوده است.


وی تاکید کرد: مدیریت جدید بهشت زهرا(س) همه سعی و تلاش خود را در جهت حفظ شأن و منزلت هنرمندان ایران اسلامی انجام می دهد و از همه ی نظرات و پیشنهادات اساتید هنر و فرهنگ این کشور در اداره هر چه بهتر این سازمان این زمینه استقبال می کند.
ایسنا
706

کد خبر: 948269

وب گردی

وب گردی