حجت الاسلام صابری: تمامی آثار رهبری در غرفه انقلاب اسلامی است

مدیریت محتوای نشر انقلاب اسلامی درباره حضور در نمایشگاه سی و یکم گفت: اغلب افرادی که به غرفه انقلاب اسلامی مراجعه می کنند از اراداتمندان به رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند که به دنبال آثار وی یا کتاب هایی مذهبی هستند.

حجت الاسلام مجتبی صابری، مدیریت محتوای نشر انقلاب اسلامی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز اظهار کرد: تمامی آثار مربوط به رهبر انقلاب اسلامی در این غرفه جمع آوری شده است و این آثار شامل بیانات مقام معظم رهبری در موضوعات مختلف حتی در تاریخ قبل از انقلاب و از سالهای 51 13به بعد است.

وی اضافه کرد: البته مجموعه سخنرانی های ایشان در موضوعات مختلف همچنین برخی از کتابها که توسط ناشران دیگر منتشر چاپ شده و از زبان ایشان برای مطالعه توصیه شده اند نیز در این غرفه توزیع می شود.

مدیریت محتوای نشر انقلاب اسلامی گفت: امسال 15 عنوان کتاب جدید در غرفه ما از آثار ایشان برای بازدید کنندگان عرضه شده است که مهمترین این کتابها تفسیر سوره برائت است که شامل مجموعه درس های تفسیر رهبری در سال 1351 در مشهد است. البته طرح کلی این کتاب، درسی است که در مسجد امام حسن مجتبی آنرا بیان کردند و قبلا منتشر شد و نام این کتاب از تفسیر سوره توبه با نام تفسیر سوره برائت تغییر نام گرفت.

وی اضافه کرد: کتاب «همرزمان حسین» در مور زندگی ائمه و مجموعه سخنرانی معظم له در سال 51 و قبل از انقلاب است البته کتاب دو امام مجاهد شامل 6 سخنرانی است که دو گفتارش درباره صلح امام حسن (ع) و 4 گفتار دیگر درباره تحلیل قیام امام حسین (ع) است که غیر از این کتابها ، کتاب فقهی از دروس خارج ایشان درباره جهاد نیز از آثار مقام مظعم رهبری در این غرفه است.

کارشناس کتاب غرفه انقلاب اسلامی درباره پر فروش ترین های این انتشارات گفت: استقبال از کتاب «همرزمان حسین» و تفسیر سوره برائت بوده است و البته کتابهای آثار فقهی ایشان و رساله آموزشی و استفتائات نیز پر فروش همیشگی بوده است البته از رساله آموزشی کتاب جدیدی است بیشتر استقبال شده است.

وی درباره استقبال از این غرفه توسط مذهبیون گفت: تقسیم بندی مذهبی و غیر مذهبی بودن مراجعان، چندان کار درستی نیست زیرا همه افراد مسلمان هستند و اعتقاداتی دارند و ممکن است ظاهرشان تنها با هم تفاوت داشته باشد و حضور در این فضای نمایشگاه کتاب و جایی که توسط جمهوری اسلامی پشتیبانی و تنظیم و برگزار می شود نشان دهنده علاقه، ارادات و دوستی و محبت مردم به کشور است البته جمعیت زیادی از این غرفه بازدید کرده اند و استقبال از این غرفه به نسبت سالهای گذشته بیشتر بوده است.

حجت الاسلام صابری اضافه کرد: اغلب افرادی که به این غرفه مراجعه می کنند از اراداتمندان به رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند که به دنبال آثار وی و یا کتابهایی مذهبی هستند.

این فعال حوزه نشر درباره کتاب ها مبتذل در نمایشگاه کتاب تهران گفت: در طی روزهای نمایشگاه درگیر کارهای غرفه بودم و چندان فرصتی نشد که کتابها را ببینم البته آنچه در بازار کتاب شاهد آن هستیم و در نمایشگاه کتاب نیز بروز دارد کتابهایی است که خواندن آن برای مخاطب عام نافع نیست.

مدیریت محتوای نشر انقلاب اسلامی اضافه کرد: اصل تبادل فکری صحیح است و اینکه هر شخصی نظر خود را به راحتی ابراز کند اصل پذیرفته شده ای است اما وزارت ارشاد باید دقت بیشتری به کتابها مجوز دهد زیرا کتاب وقتی منتشر شد به دست هر فردی با هر سطح فکری و سوادی می رسد و ارشاد باید این دقت را داشته باشد که کتاب مورد نظر، آسیب زا نباشد.

502

کد خبر: 948284

وب گردی

وب گردی