همسان­‌سازی حقوق کارکنان مدت معین در دستور کار دولت قرار گرفته است/ جذب دو هزار نیروی جدید در وزارت نیرو

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو گفت: با توجه به نیازهای استخدامی اعلام شده توسط شرکت­های وابسته (غیردولتی)، زیرمجموعه توانیر و آب و فاضلاب، وزارت نیرو در نظر دارد با برنامه‌ریزی لازم نسبت به برگزاری آزمون مربوطه حداکثر تا پایان مهرماه سال جاری به منظور جذب حدود دو هزار نفر در شرکت­های مذکور اقدام نماید.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ علی‌اکبر مهاجری، به نحوه محاسبه حقوق پرسنل شرکت‌های برق منطقه‌ای پرداخت و افزود: با توجه به اینکه شرکت‌های وزارت نیرو به دو بخش دولتی و غیردولتی تقسیم می‌شوند بدین منظور حقوق و مزایا بخش غیردولتی تابع مصوبات شورای‌عالی کار و بخشنامه‌های صادره توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

او افزود: با توجه به صدور مصوبه شورای عالی کار و بخشنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بخشنامه مربوط به افزایش حقوق و مزایای کارکنان شرکت‌های غیردولتی در تاریخ 9 اردیبهشت با امضای وزیر نیرو به شرکت‌­های مذکور ابلاغ شده است که بر اساس این بخش‌نامه حقوق و مزایای شرکت‌­های مذکور در چارچوب طرح طبقه‌بندی و ارزشیابی مشاغل شرکت‌های وابسته (غیردولتی) به طور میانگین حدود 15 درصد افزایش می‌­یابد.


مهاجری با بیان اینکه حداقل دستمزد روزانه در این شرکت‌ها 370 هزار و 423 ریال تعیین شده و از ابتدای فروردین‌ماه امسال قابل پرداخت است، تصریح کرد: در بخش دولتی نیز در چارچوب قانون بودجه سال 1397 و ضوابط اجرایی آن که اخیراً به تصویب هیات وزیران رسیده است اقدام خواهد شد و افزایش‌های مرتبط با این مصوبه نیز در حوزه ستادی وزارت نیرو و شرکت­‌های تابعه دولتی از ابتدای فروردین‌ماه امسال قابل اعمال خواهد بود.


معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو با اشاره به اینکه بر اساس قانون، حداقل حقوق در بخش کارگری حدود 20 درصد و در بخش کارمندی حدود 16 درصد افزایش داشته است، عنوان کرد: در همین راستا طرحی برای همسان­‌سازی حقوق کارکنان مدت معین در دستور کار دولت قرار گرفته است و امید می‌­رود در صورت تامین منابع مالی تصویب و ابلاغ شود.


او خاطرنشان کرد: با تصویب و ابلاغ این طرح که به تصویب شورای حقوق دستمزد کشور رسیده است نگرانی بخش دیگری از پرسنل وزارت نیرو مرتفع خواهد شد. مطمئناً با درک بالای همکاران اعم از مدیران و کادرهای عملیاتی از شرایط کنونی کشور، آب و برق که زیربنای همه زیربناهاست با بهترین شکل مدیریت شود.


مهاجری در بخش دیگری از سخنان خود به مباحث مرتبط با حوزه جذب و استخدام اشاره کرد و افزود: با توجه به لزوم ارائه خدمات مستمر و با کیفیت، وجود افراد توانمند و کاربلد و مؤثر همواره موردنیاز صنعت خواهد بود. طبیعی است همکارانی که از توانایی، انگیزه و انضباط ­کاری بهره کافی داشته باشند نسبت به آینده شغلی خود باید مطمئن باشند و وزارت نیرو از چنین افرادی حمایت خواهد کرد. در همین ارتباط به‌­ویژه از ابتدای دولت یازدهم سیاست جذب نیروی انسانی در شرکت­‌های تابعه و وابسته تغییر اساسی کرده است و تلاش شده است نیروی انسانی موردنیاز از طریق آزمون عمومی و از بین شایسته‌­ترین افراد انجام شود.


معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو یادآور شد: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون تعداد هزار و 946 نفر در بخش دولتی و تعداد دو هزار و 860 نفر در بخش غیردولتی از طریق برگزاری آزمون‌­های استخدامی (مجموعاً 4806 نفر) در صنعت جذب شده است که این سیاست در دولت دوازدهم به نحو بارزتری تقویت شده است.


جذب دو هزار نیروی جدید در وزارت نیرو


او تاکید کرد: با توجه به نیازهای استخدامی اعلام شده توسط شرکت­‌های وابسته (غیردولتی) زیرمجموعه شرکت توانیر و آب و فاضلاب، وزارت نیرو در نظر دارد با برنامه ریزی لازم نسبت به برگزاری آزمون مربوطه حداکثر تا پایان مهرماه سال جاری به منظور جذب حدود دو هزار نفر در شرکت­های مذکور اقدام نماید. تمامی همکاران حجمی، شرکتی و پیمانکاری می‌توانند در آزمون‌ها شرکت کنند و در صورت قبولی و شرایط احراز به صورت مستقیم با شرکت‌های وابسته همکاری نمایند.


مهاجری افزود: در شرکت‌­های تابعه (دولتی) نیز با توجه به اینکه هرگونه جذب و استخدام در چارچوب سند برنامه­‌ریزی نیروی انسانی مستلزم اخذ مجوز از سازمان اداری و استخدامی است، اسناد برنامه‌ریزی به تفکیک حوزه‌های مختلف صنعت تهیه و به سازمان اداری و استخدامی کشور ارسال شده است. در این راستا تاکنون تعداد 10 مجوز به حوزه ستادی و 24 مجوز به شرکت تولید نیروی برق حرارتی اختصاص یافته است و در خصوص سایر بخش‌­ها در حال پیگیری هستیم که در صورت اخذ مجوز، نیروی انسانی مورد نیاز از طریق شرکت در آزمون­های مشترک دستگاه‌­های اجرایی تامین می‌شود. این آزمون توسط سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان سنجش برگزار خواهد شد.


معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو یادآور شد: فرآیند استخدام آزمون مورخ 22 اردیبهشت 96 شرکت­های وابسته (غیر دولتی) به تعداد 1066 نفر خاتمه یافته و از 49 شرکت صرفاً پرونده هشت شرکت در حال طی مراحل نهایی است و مجوز سایر شرکت­ها صادر شده است لذا شرکت‌­ها در مرحله دعوت از داوطلبان برای شروع به کار هستند .


او خاطرنشان کرد: با توجه به فراخوان صورت گرفته در شرکت­‌های آب و فاضلاب به منظور جذب فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاه­‌های برتر، فرآیند بررسی مدارک و مصاحبه داوطلبان خاتمه یافته و پس از دریافت تاییدیه رتبه اول/ دومی داوطلبان از دانشگاه­های محل تحصیل، مجوز استخدام افراد مشمول صادر می­ شود .


اعلام فراخوان عمومی مجدد برای انتخاب مدیران وزارت نیرو
مهاجری خاطرنشان کرد: با تاکیدات وزیر نیرو برای اولین بار در کشور انتخاب مدیر روابط عمومی وزارت نیرو از طریق فراخوان عمومی انجام گرفت و قرار است برای انتخاب بخش دیگری از مدیران از طریق اطلاع­رسانی عمومی، از بین دواطلبان واجد شرایط و پس از طی مراحل بررسی و ارزیابی اولیه، آزمون و مصاحبه و رتبه­بندی انجام گیرد.


معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو در پایان گفت: یکی دیگر از برنامه‌های سال 97 این معاونت علاوه بر توجه به آموزش همکارانی که ارتباط مستقیم قراردادی با شرکت‌های تابعه و وابسته دارند توجه به همکاران شرکت‌های پیمانکار بهره‌برداری است. از ابتدای سال 97 کلیه همکارانی که در مشاغل کلیدی شرکت‌های پیمانکار مشغول انجام خدمت خواهند بود از آموزش‌های برنامه‌ریزی شده بهره‌مند خواهند شد.

402

کد خبر: 948288

وب گردی

وب گردی