سرپرست جدید دانشگاه پیام‌نور ایلام معرفی شد

مراسم معارفه دکتر «عباس سهراب‌زاده»، سرپرست جدید دانشگاه پیام‌نور استان ایلام با حضور دکتر «محمدحسن دوگانی» معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های دانشگاه پیام‌نور برگزار و در این مراسم همچنین از زحمات دکتر «قباد منصوری» تقدیر شد.

به گزارش ایسکانیوز، «معروف بسطامی» فرماندار ایلام در این مراسم از مسئولیت به عنوان ودیعه‌ای برای خدمت به مردم نام برد و اظهار کرد: اگر از دوران مسئولیت برای خدمت به مردم نهایت بهره را نبریم باید در پیشگاه خداوند جوابگو باشیم.

دانشگاه‌ها مصمم به دادن راهکار برای حل مشکلات جامعه هستند

دکتر «محمد علی‌اکبری» رئیس دانشگاه ایلام، نیز گفت: کار کردن در محیط دانشگاه خیلی سخت است و خوشبختانه وفاق خوبی در بین خانواده بزرگ آموزش عالی استان برای نیل به اهداف بلند وجود دارد و امیدواریم همانگونه که در داشتن نیروی تحصیل‌کرده نسبت به جمعیت در کشور مقام اول را داریم در زمینه دادن راهکار برای حل معضلات جامعه نیز نقش خود را ایفا کنیم.

تشریح فعالیت‌های انجام شده در دانشگاه توسط رئیس سابق

دکتر «قباد منصوری» رئیس سابق دانشگاه پیام‌نور استان نیز با بیان اینکه آغاز دوران مسئولیت بنده با دو انتخابات مهم مصادف شد، اظهار کرد: به بهترین وجه زمینه نقش‌آفرینی دانشگاه و دانشجویان در برگزاری انتخابات فراهم شد.

وی تعیین تکلیف رتبه‌های کارکنان، حاکم شدن انضباط مالی، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای ارتقای کارکنان، تلاش برای درآمدزایی، انعقاد تفاهم‌نامه با بانک‌ها جهت رفاه کارکنان، پرداخت بدهی‌های میلیاردی شهرداری‌ها در آستانه‌ی افتتاح ساختمان اداری و آموزشی مرکز ایلام، تکمیل سوله‌های استان، رایزنی موثر برای حل مشکل آب دانشگاه، برگزاری همایش بین‌المللی شیمی و رایزنی برای جذب دانشجوی عراقی و احداث سالن جلسات دانشگاه را از عمده‌ترین کارهای انجام شده در دوران ریاست خود اعلام کرد.

منصوری ابراز امیدواری کرد با تلاش‌های سرپرست جدید شاهد به ثمر نشستن رایزنی‌ها و تلاش‌های گذشته دانشگاه پیام‌نور استان بیش از پیش پله‌های موفقیت را طی کند.

دانشگاه باید به توسعه‌ اجتماعی جامعه کمک کند

دکتر «عباس سهراب‌زاده» سرپرست جدید دانشگاه پیام‌نور استان نیز با بیان اینکه کاهش جمعیت و افزایش دانشگاه‌ها دو چالش اصلی دانشگاه‌ها هستند، اظهار کرد: بخشی از این مشکل خارج از اراده‌ مسئولان است اما باید با چاره‌اندیشی راهکارهایی عالمانه را ارائه داد و اجرا کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام‌نور استان در 9 مرکز، 5000 دانشجو، 250 عضو هیئت علمی و کارمند دارد، اظهار کرد: تلاش برای ارائه پژوهش‌های کاربردی برای حل مسائل استان مانند خودکشی، برقراری رابطه صنعت و حوزه با دانشگاه با تیم‌های پژوهشی میان‌رشته‌ای برای حل مشکلاتی مانند آب، از برنامه‌های آینده دانشگاه اعلام کرد.

سرپرست دانشگاه پیام‌نور استان ایلام با اشاره به نیمه‌مجازی بودن این دانشگاه گفت: برخی رشته‌های کنونی دانشگاه با امکانات فنی و آزمایشگاهی متناسب نیست و تلاش خواهیم کرد مقاطع تحصیلات تکمیلی که بتوان به صورت مجازی ارائه کرد را گسترش دهیم.

وی ساماندهی توزیع نیروی انسانی دانشگاه، به حداقل رساندن چالش‌های احتمالی بین دانشجویان و کارکنان، تداوم فعالیت‌های عمرانی دانشگاه، تلاش بیشتر برای رفاه و سلامت کارکنان، تقویت تشکل‌های دانشجویی، راه‌اندازی مراکز مشاوره مذهبی و روان‌شناختی را از برنامه‌های خود عنوان کرد.

سرپرست دانشگاه پیام‌نور استان ایلام تلاش برای توسعه اجتماعی، تلاش برای تبیین و نهادینه کردن سبک زندگی ایرانی – اسلامی را از برنامه‌های دانشگاه پیام‌نور استان در دوره‌ جدید اعلام کرد.

901

کد خبر: 948289

وب گردی

وب گردی