برگزاری آزمون   اعزام فرهنگیان به خارج از کشور ؛21 اردیبهشت

رئیس مرکز بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش‌وپرورش گفت :آزمون اعزام فرهنگیان به خارج از کشور، جمعه 21 اردیبهشت ماه برگزار می شود ، شرکت کنندگان پس از قبولی ، از لحاظ شخصیت ،تسلط بر زبان تخصصی ، توانمندی در حوزه تدریس مورد ارزیابی و مصاحبه قرار می گیرند.

دکتر غلامرضا کریمی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز درباره آزمون اعزام فرهنگیان به مدارس خارج از کشور گفت :ایران در 58 کشور دنیا دارای 108 مدرسه است و 13 هزار دانش آموز در این مدارس مشغول تحصیل هستند.

وی گفت :سیستم آموزشی بیشتر این مدارس مشابه سیستم داخل کشور است و هر چندسال یکبار آزمونی بین معلمان رسمی آموزش و پرورش کشور برگزار می شود ، تا برای تدریس به مدارس خارج از کشور اعزام شوند. سابقه حداقل 27 سال برای شرکت در این آزمون الزامی است.

رئیس مرکز بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش‌وپرورش افزود :آزمون اعزام فرهنگیان به خارج از کشور، جمعه 21 اردیبهشت ماه برگزار می شود و شرکت کنندگان پس از قبولی ، از لحاظ شخصیت ،تسلط بر زبان تخصصی ، توانمندی در حوزه تدریس مورد ارزیابی و مصاحبه قرار می گیرند.

دکتر کریمی در ادامه گفت : افراد قبول شده در آزمون و مصاحبه به مدت 2 سال برای تدریس به خارج از کشور اعزام می شوند.شرکت کنندگان در این آزمون 17 هزار و 200 نفر هستند ،که1000 نفر برای محله بعدی انتخاب می شوند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه چند نفر به صورت قطعی انتخاب می شوند گفت: افراد قطعی براساس مصاحبه و ارزیابی نهایی انتخاب می شوند.

رئیس مرکز بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش‌وپرورش در پایان افزود : یکی از شروط اصلی در آزمون و مصاحبه تسلط کامل بر یکی از زبان های تخصصی به ویژه انگلیسی است.حقوق و مزایا افراد پذیرفته شده در این آزمون براساس تعرفه معلمی در ایران و حقوق ارزی است.


خبرنگار :حسین طالبی
706

کد خبر: 948301

وب گردی

وب گردی