قائم مقام وزیر نیرو:  تا روحیه اعتلاطلبی داریم هیچ تحریمی مانع ما نمی شود

قائم مقام وزیر نیرو گفت: تا زمانی که این روحیه اعتلاطلبی در بین فرزندان ایران، این متخصصان و مهندسان و نیروهای انسانی کوشا و توانمند وجود دارد، هیچ نوع تحریم، محدودیت و مانعی نمی تواند جلوی پیشرفت ایران را بگیرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو در مراسم اختتامیه سومین جشنواره و نمایشگاه توانمندی های بهره برداری و نگهداری در صنعت آب و فاضلاب کشور اظهار داشت: سال آبی جاری با کاهش قابل توجه بارش ها مواجه شدیم به طوری که هم اکنون حدود35 تا 40 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته و متوسط درازمدت کاهش بارش داریم.

او افزود: این میزان کاهش در بارندگی ها، به کاهش حجم روان آب ها و کاهش تغذیه طبیعی سفره های آب زیرزمینی منجر شده است و تأثیر مستقیمی بر کاهش منابع آبی کشور برای تأمین آب شرب، کشاورزی و صنعت داشته است.

قائم مقام وزیر نیرو با بیان اینکه "اهمیت خودکفایی در صنعت مهمی چون آب و فاضلاب در این شرایط بیشتر نمایان می شود"، گفت: ایران در منطقه خاورمیانه قدرت کم نظیری به لحاظ توانمندی در طراحی و مهندسی تأسیسات آب و فاضلاب است.

او ادامه داد: یک تصفیه خانه مجموعه ای از طراحی های پیچیده فنی و اقدامات پیچیده مهندسی است که امروز این دانش در ایران اسلامی نهادینه شده و به خودکفایی رسیده ایم.

محمودی با بیان اینکه "تأسیسات ایجاد شده آب و فاضلاب در کشور یک سرمایه است اما مهمتر از آن سرمایه دانش و نیروی انسانی متخصص کشور است"، گفت: آنچه ایران را در کسب دانش فنی در صنعت آب و فاضلاب به این سطح از توانمندی رساند، روحیه اعتلاطلبی و حرکت مستمر در مسیر ارتقا و اعتلا بوده و هست.

او افزود: تا زمانی که این روحیه در بین فرزندان ایران، این متخصصان و مهندسان و نیروهای انسانی کوشا و توانمند وجود دارد، هیچ نوع تحریم، محدودیت و مانعی نمی تواند جلوی پیشرفت ایران را بگیرد.

401

کد خبر: 948303

وب گردی

وب گردی