اطلاعات حساب 1060 شهروند با استفاده از ربات تلگرامی جعلی  سرقت شد/متهم در اراک دستگیر شد

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: فردی که اطلاعات یک هزار و 60 شهروند را با استفاده از یک ربات تلگرام جعلی سرقت و بیش از 700 میلیون ریال از حساب آنان برداشت کرده بود، در تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس فتای استان دستگیر شد.

به گزارش ایسکانیوز سرگرد " احسان آنقی" در تشریح این خبر، گفت: درپی شکایت فردی مبنی بر برداشت 3 میلیون ریال از حساب بانکی اش توسط فردی ناشناس، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات کارشناسان پلیس، مشخص شد متهم چندی پیش از ربات تلگرامی که با عناوینی چون رفع ریپورت اکانت تلگرام، ربات ماهواره جیبی و... فعالیت دارد، استفاده کرده و مدتی بعد از وارد کردن اطلاعات حساب بانکی اش در این ربات، متوجه می شود که مبلغ 3 میلیون ریال به صورت غیرمجاز از حسابش برداشت شده است.

سرگرد آنقی بیان داشت: در مراحل تحقیقات تخصصی پلیس، متهم شناسایی و دستگیر و تعداد 68 سیم کارت تلفن همراه از او کشف شد و در بررسی تجهیزات مخابراتی توقیف شده از این فرد، تعداد یک هزار و 60 مورد اطلاعات حساب بانکی و مبلغ 700 میلیون ریال برداشت غیرمجاز که از حساب های متعدد افراد برداشت شده بود، به دست آمد.

وی با اشاره به تکمیل تحقیقات از متهم و ارجاع پرونده تشکیلی برای برخورد قانونی به مرجع قضائی، یادآورشد: در هیچ‌ کدام از شبکه‌های اجتماعی از جمله کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی، درگاه پرداخت بانکی وجود ندارد و تبلیغات با عناوین فروش محصولات و شارژ با قیمت پایین و این قبیل موضوعات تبلیغاتی دروغین و بستری برای کلاهبرداری و سرقت اطلاعات حساب های شهروندان است.

پایگاه خبری پلیس

700

کد خبر: 948316

وب گردی

وب گردی