واکنش ۴ فرمانده ارشد نظامی به خروج شرورانه آمریکا از برجام/ سرنوشت برجام مشخص است؟

بلافاصله پس از اعلام «خروج آمریکا از برجام» و اتهام‌زنی رئیس جمهور سبک مغز و دیوانه‌نمای این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران، ۴ فرمانده ارشد نظامی کشورمان در جریان همایش ملی مهارت افزایی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح، نسبت به این اتفاق واکنش نشان دادند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، بلافاصله پس از اعلام «خروج آمریکا از برجام» و اتهام‌زنی رئیس جمهور سبک مغز و دیوانه‌نمای این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران، ۴ فرمانده عالی‌رتیه نیرو‌های مسلح کشورمان در جریان همایش ملی مهارت افزایی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح، نسبت به این اتفاق واکنش نشان دادند.

**سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح

ما با نظامی مواجهیم که حتی در برجام که ملت ایران با کرامت و بزرگواری خود آن را پذیرفت زیرامضای خود می‌زند و آن را باطل می‌کند.

برجام مطلوب ملت ما نبود؛ برجام چیزی نبود که ما بپذیریم، اما برای اتمام حجت با بزرگواری آن را پذیرفتیم و دیدیم که آمریکای مستکبر حتی بر امضای خود نیز پایدار نماند تا همه جهانیان بفهمند حق کجاست و باطل کجاست.

بار دیگر تجربه کردیم که اگر بخواهیم سربلند و پایدار باشیم باید دستمان به زانوی خودمان باشد و به برجام و امثال برجام تکیه نکنیم.

سرزمین و ملت ایران آن قدر توانایی‌های استفاده نشده دارد که بتواند به‌عنوان یک قدرت مطرح منطقه‌ای و در آینده به‌عنوان یک قدرت جهانی قد علم کند و این منوط به تغییر نگاه به داخل است.

وزیر دفاع آمریکا در طول یکسال و اندی اخیر که رئیس جمهور جدید در این کشور بر سر کار آمده، اذعان می‌کند که بار‌ها بر این فشار آورده که برای تهاجم به ایران آماده شود و این ارتش آمریکا بوده که آن فرد بی خرد را آگاه کرده که تهاجم به ایران به این سادگی‌ها نیست و هزینه‌ها و تلفات بی نهایتی برای آمریکا دارد و دستاوردی نخواهد داشت.

در سه ماه گذشته یک فرد جوان بی خرد حاکم شده در عربستان سعودی به همراه آمریکایی‌ها هر کدام به گردن دیگری می‌اندازند که تو به ایران حمله کن ما حمایتت می‌کنیم و اجازه پاسخ به این را هم نمی‌دهیم، اما مرتبا هر دو پا پس می‌کشند.

**امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش

خدا را شکر می‌کنیم که آمریکا از برجام خارج شد؛ این طبیعت نظام سلطه و نگاه خاصی است که آن‌ها به ما دارند.

می‌بایست هر روز هشدار‌های راهبردی قرآن را با خودمان مرور کنیم و بدانیم که آن‌ها تا آخر به دنبال این هستند که ما را از راه حقمان خارج کنند.

من از روز اول معتقد بودم بزرگترین خسارت برجام، مشروعیت بخشیدن به مذاکره به آمریکا و بزرگترین سود آن همین اثبات عدم پایبندی آن‌ها به تعهداتشان است.

ما همه ظرفیت‌ها برای آقایی و عزت را در درون خودمان داریم و امیدواریم این درسی که دیشب آمریکایی‌ها دادند برای جهان آموزنده و مفید باشد.

سعودی‌ها هم از درس‌های عبرت آموز تاریخ هستند و اینکه برای مطرح کردن خودشان به آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها می‌چسبند بسیار عبرت آموز است.

ما به وعده‌های خدا ایمان و اگر بر سر مواضع خود ایستادگی کنیم پیروز نهایی این میدان خواهیم بود.

**سرلشکر پاسدار «محمدعلی جعفری» فرمانده کل سپاه

خروج شرورانه آمریکا از برجام تبریک می‌گویم؛ کاملا روشن بود که آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند و یک بار دیگر برای تمام دنیا به اثبات رسید که آمریکا به هیچ وجه قابل اطمینان نبوده و زورگوست.

همه ما یکدل و هماهنگ با یکدیگر بر روی ظرفیت‌های داخلی تکیه خواهیم کرد؛ امیدوارم این هرچه زودتر فرصت یکی دو هفته‌ای که رییس جمهور از آن صحبت کرد به پایان برسد.

سرنوشت برجام مشخص است؛ بدیهی است که اروپایی‌ها در انتخاب بین آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، آمریکا را برمی گزینند؛ آن‌ها وابسته به آمریکا هستند و نمی‌توانند مستقلانه و آزادانه تصمیم بگیرند.

راه حل رفع مشکلات، توجه به ظرفیت‌های داخلی است؛ غنی سازی هسته‌ای یک بهانه بود و خروج امریکا از برجام ثابت کرد که موضوع اصلی توان دفاعی و موشکی و اقتدار و اثرگذاری انقلاب اسلامی در منطقه است.

**سردار «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی

خروج آمریکا از برجام را تبریک می‌گویم. ان‌شاالله خیر و برکتی در این موضوع است؛ امیدواریم نعمت و برکات خروج آمریکا از برجام، روانه ملت ما شود.

حقیقتا انسان تاسف می‌خورد وقتی که می‌بیند فردی با حالت غیرعادی، در راس یک کشور است.

امیدواریم کسانی که دل خوش کرده بودند به اینکه مشکلات با نشستن بر سر میز با آمریکایی‌ها حل می‌شود، به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون عدم اعتماد به آمریکا رسیده باشند.

منبع:میزان

301

کد خبر: 948328

وب گردی

وب گردی