جبارزاده: باید جشن بگیریم که خواسته ما را دشمن محقق کرد

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: شاید برای ما خیلی هزینه‌بر و زمان‌بر بود که این ادعای خود را اثبات کنیم، اما اکنون عموم دولتمردان و عقلای دنیا رفتار ترامپ را غیرحرفه‌ای، غیراخلاقی و غیرقانونی می‌دانند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، اسماعیل جبارزاده معاون سیاسی وزیر کشور، امروز(پنجشنبه 20 اردیبهشت) در حاشیه همایش علمی تحزب و توسعه، و در جمع خبرنگاران با اشاره به خروج آمریکا از برجام، اظهار داشت: از این بابت خوشحالیم که آن‌چه مردم ما سالیان سال به آن باور داشتند را امروز جهانیان دیدند.

وی با بیان اینکه ما می‌گفتیم آمریکا کشوری زورگو، انحصارطلب و به دنبال منافع خود است اظهار داشت: خروج ترامپ از برجام که یک قرارداد بین‌المللی است بهترین سند برای ادعای ماست.

جبارزاده با بیان اینکه ما باید جشن بگیریم و شادی کنیم که آن‌چه به دنبال آن بودیم به دست خود دشمن محقق شده است، تصریح کرد: شاید برای ما خیلی هزینه‌بر و زمان‌بر بود که این ادعای خود را اثبات کنیم، اما اکنون عموم دولتمردان و عقلای دنیا رفتار ترامپ را غیرحرفه‌ای، غیراخلاقی و غیرقانونی می‌دانند.

وی ادامه داد: آمریکا با این رفتار ثابت کرد که هیچ کشوری نباید به آن‌ها اعتماد کند. وقتی آن‌ها به راحتی از یک قرارداد بین‌المللی خارج می‌شوند هیچ ملت و دولتی به آن‌ها اطمینان نمی‌کند که پای میز مذاکره برود.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه می‌شود دنیا را هم بدون آمریکا اداره کرد تصریح کرد: آن‌ها ادعا دارند که در اداره دنیا نقش‌آفرین هستند، اما امیدواریم برجام بدون حضور آمریکا به نحو احسن اجرا شود تا ثابت شود اداره دنیا بدون آمریکا هم ممکن است.

وی ادامه داد: سایر دولت‌های عضو برجام باید نقش خود را در غیاب آمریکا خوب ایفا کنند و از این شرایط استفاده کرده تا ثابت شود که اداره دنیا، بدون آمریکا راحت‌تر است.

301

کد خبر: 948411

وب گردی

وب گردی