جمهوری اسلامی از تضارب فکری با دشمن‌ترین دشمنان ضرر نخواهد کرد

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در دیدار جمعی از اعضای شورای مرکزی این حزب با خانواده "شهید مطهری گفت:تضارب فکری را هر عالمی نمی‌تواند انجام دهد. کسی در تضارب فکری با دشمنِ منافق پیروز خواهد بود که متفکر باشد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدنبی حبیبی در این دیدار اظهار کرد: تاکنون توصیفات زیادی از سیره فکری و اندیشه‌ای استاد مطهری بیان شده است اما بعد مبارزاتی آن شهید با حکومت طاغوت و اعتقاد ایشان به مبارزه مسلحانه با رژیم پهلوی برای بسیاری از افراد جامعه ناگفته مانده است.

وی در ادامه با اشاره به ابعاد فکری استاد شهید مطهری گفت: عالِمی که قدرت تجزیه و تحلیل اندوخته‌های علمی خود را پیدا می‌کند، متفکر محسوب می‌شود. شهید مطهری در بعد تفکر و تعقل، از مراتب متعالی و مترقی برخوردار بود و یک عالِم متفکر شناخته می‌شد.

وی با بیان این‌که «دشمن به این نتیجه رسیده است که با مخالفت صریح با ارزش‌های دینی توفیقی بدست نمی‌آورد»، اظهار کرد: امروز دشمنان در تلاشند که پیام‌های شیطانی و ضد دینی خود را از زبان برخی افراد منافق به اذهان عمومی جامعه القا کنند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: شیوه منافقین این است که مطالب ضد ارزشی خود را در کنار ده‌ها مطالب ارزشی بیان کنند تا کلامشان موجه شود.

وی خاطرنشان کرد: تنها یک عالِم متفکر می‌تواند در مقابل القائات شیطانی منافقین بایستد؛ زیرا علمایی که تنها به اندوخته‌های روبنایی علمی خود اضافه کرده‌اند، قدرت تجزیه و تحلیل برای مقابله با مغالطات منافقین را ندارند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: شهید مطهری فردی بود که نه تنها اندوخته‌های علمی فراوانی داشت، بلکه می‌توانست شبهاتی که درصدد ضربه به اصل اسلام بود را پاسخ دهد.

وی با بیان این‌که «جمهوری اسلامی از تضارب فکری با دشمن‌ترین دشمنان ضرر نخواهد کرد»، گفت: تضارب فکری را هر عالمی نمی‌تواند انجام دهد. کسی در تضارب فکری با دشمنِ منافق پیروز خواهد بود که متفکر باشد.

وی تاکید کرد: وجود شخصیت‌هایی همچون شهید مطهری تنها برای یک مقطع خاص ضرورت ندارد بلکه تا اسلام و انقلاب هست، آثار فکری و اندیشه‌ای این افراد در اذهان جامعه جریان خواهد داشت.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: بقای اسلام و انقلاب منوط به تربیت شخصیت‌هایی همچون شهید مطهری در حوزه و دانشگاه است.

301

کد خبر: 948437

وب گردی

وب گردی