میانگین مهاجرت دانشجویان ایرانی از دانشجویان  دیگر کشورها پایین تر است

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: میانگین مهاجرت دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور از میانگین جهانی پایین تر است.

به گزارش ایسکانیوز ، دکتر سورنا ستاری در نشست روسای ۳۰ دانشگاه متولی همکاری های علمی بین المللی در وزارت علوم گفت: ارائه آمارهای غلو آمیز از طرف برخی از افراد در این خصوص صحیح نیست.

وی افزود: همه کشورها دانشجویانی در کشورهای دیگر دارند، برای مثال چین ۳۵۰ هزار دانشجو در آمریکا دارد، بنابراین مهاجرت دانشجویان امری رایج است و اصلاً نگران کننده نیست و مسئولان باید برای بازگشت دانشجویان پس از تحصیل به کشور برنامه ریزی و مشوق هایی لازم را پیش بینی کنند.

ستاری گفت: دانشجویانی که به خارج از کشور می روند عموماً از دانشجویان موفق و نخبه هستند و در خارج از کشور فرصت های شغلی پیدا می کنند لذا برای بازگشت این نخبگان به عنوان یک سرمایه انسانی، باید شرایط خاصی را در کشور فراهم کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به رشد تفاهم نامه های همکاری دانشگاههای ایران با دانشگاههای خارجی گفت: باید مدل‌های علمی انتقال فناوری را در قالب این تفاهم نامه ها پیاده کنیم و اینکه طرف های خارجی در قالب یک قرارداد، فناوری خود را به ما بفروشند نوعی ساده انگارانه است.

وی افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان زیر مجموعه معاونت علمی ریاست جمهوری، بیشترین همکاری را با وزارت علوم دارد و آمادگی کامل دارد در قراردادهای پژوهش و فناوری مهم بین المللی به دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کمک کند.

منبع:مهر

204

کد خبر: 948471

وب گردی

وب گردی