وزارت علوم ،پشتیبان همکاری های علمی بین المللی بین دانشگاهی است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تکالیف قانونی برنامه ششم توسعه برای جذب دانشجوی خارجی گفت: دانشگاهها و مراکز آموزش عالی مقدمات جذب دانشجوی خارجی شهریه پرداز را فراهم کنند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر منصور غلامی در نشست روسای ۳۰ دانشگاه متولی همکاری های علمی بین المللی که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در وزارت علوم برگزار شد؛ اظهار داشت: در سالهای اخیر شاهد گسترش دیپلماسی قوی علمی بودیم و در سال گذشته چندین هیات دانشگاهی عالی رتبه از کشورهای مختلف در سطح وزیر علوم یا معاون رئیس جمهور به ایران آمدند و از دانشگاههای کشورمان بازدید کردند.

وی افزود: در زمینه های همکاری های علمی بین المللی دانشگاهها اقدامات زیادی در سالهای گذشته انجام داده اند و اقدامات بسیاری نیز در زمینه انجام پژوهش های مشترک؛ ایجاد دوره های آموزشی مشترک، تبادل استاد و دانشجو و جذب محققان ایرانی مقیم خارج از کشور در حال انجام است.

وزیر علوم گفت: اقبال دانشگاههای خارجی به همکاری علمی با دانشگاهها و مراکز آموزش عالی ایران خوب است و دانشگاههای کشور باید در حین انعقاد قراردادهای پژوهشی به انتقال فناوری به کشور نیز فکر کنند.

غلامی تاکید کرد: دانشگاهها و بویژه اعضای هیات علمی این موسسات، اقدامات عملی همکاری های علمی بین دانشگاهی را برعهده دارند و نقش وزارت علوم در این خصوص حمایت و پشتیبانی است.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه های متعدد بین دانشگاههای کشورمان با دیگر کشورها گفت: دانشگاهها ضمن عملی کردن تفاهم نامه های گذشته فقط تفاهم نامه های جدیدی را امضا کنند که در زمان کوتاه مانند شش ماه قابل اجرایی شدن باشد.

وی با اشاره به تاکید قوانین مبنی بر افزایش تعداد دانشجویان خارجی گفت: تمرکز دانشگاهها باید برای جذب دانشجوی خارجی شهریه پرداز باشد و برای تحقق این هدف باید بسترها و سازو کارهای لازم را ایجاد و فرآیند آسان جذب دانشجو را به صورت روشن و شفاف تعریف کنیم.

غلامی، الکترونیکی شدن فرآیند ثبت نام و اعطای پذیرش به دانشجویان خارجی را یکی از نخستین اقدامات لازم برای جذب دانشجویان خارجی دانست که می تواند روند بررسی درخواست ها و پاسخگویی را سریعتر و دقیق تر کند.

منبع:مهر

204

کد خبر: 948474

وب گردی

وب گردی