بسیج اساتید، پاسدار خطوط قرمز انقلاب اسلامی در دانشگاه ها است

رئیس سازمان بسیج اساتید گفت: ما حاضریم تا نظام اداری علم را به نفع انقلاب اسلامی دور بزنید و این آمادگی را داریم تا رویداد‌های استارت آپی را در دانشگاه‌ها با کمک وزارت علوم مدیریت کنیم معتقدیم که امروز ایده‌ها به همراه صاحبان ایده در حال غارت شدن هستند.

به گزارش ایسکانیوز،مجتبی زارعی رئیس سازمان بسیج اساتید امروز در اولین اجلاس علمی آموزشی و تشکیلاتی روسای مراکز استانی بسیج اساتید و مسئولین کانون‌های بسیج استادان سراسر کشور که با عنوان بسیج استادان زمینه ساز رویکرد حل المسائلی به گفتمان علمی در تهران برگزار شد گفت: زمان وقوع یک انقلاب اردراکی در دانشگاه‌ها وجامعه فرا رسیده است امروز انقلاب نیازمند به کارافرینی است، اما نظامات شبه مدرن دانشگاه‌ها را به سمتی دیگر هدایت کرده اند.

وی با بیان اینکه وزیر علوم هم با جدیت پیگیر حل المسائلی کردن دانشگاه‌ها هستند تصریح کرد: در حالی که جامعه نیازمند به علم کارافرینی است، اما به استاد تاکید می‌شود که باید مقاله محور باشد.

زارعی با بیان اینکه دانشگاه‌ها بدون توجه به رویکرد حل المسائلی اداری شده اند از این رو بسیج اساتید در چنین شرایطی می‌خواهد وارد عرصه شود تصریح کرد: مگر شهید باقری و شهید باکری با روحیه انقلابی نظام دیوانی را دور نزدند و انقلاب را پیش نبردند معتقدم زمان آن رسیده که استادان نیز باید نظام اداری علم و آنجایی که دانشگاه غیرمولد است را با روحیه جهادی دور بزنند و بسیج اساتید در این زمینه با وزیر علوم که من ایشان را از خودم متدین‌تر و ولایی‌تر می‌دانم هم داستان هستیم.

رئیس سازمان بسیج اساتید با بیان اینکه سوال این است که باید چه کنیم که امروز نظام اداری علم به داد کشور نمی‌رسد تصریح کرد: امروز اتهام حکومتی بودن به دانشگاه زده می‌شود و این در حالی است که حکومت نیز می‌گوید ما علم اقتدار افرین می‌خواهیم. مسئله این است که امروز نظام اداری دست و پای رئیس دانشگاه را بسته است.

وی با بیان اینکه امروز یک تراژدی و درام عجیب با وجود ده میلیون فارغ التحصیلی دانشگاهی بیکار و ۴ میلیون دانشجو وجود دارد تصریح کرد: سوال این است که چه طور در گذشته سیاست مدن حکمت نظری و عملی در کنار هم بوده اند، اما امروز آموزش تولید مهارت نمی‌کند گویا نسبت آمایش سرزمینی و آموزشی منطقی نیست و ما آمایش سرزمینی نداریم.

زارعی تصریح کرد: ما امروز با هم میثاق می‌بندیم که اگر باقری‌ها و باکری‌ها از موضع دانشجویی نظام اداری را دور زدند ما هم به عنوان استادان دغدغه‌مند بیاییم و دانشگاه‌های غیر مولد را دور بزنیم واقعیت این است که یمن و سوریه بعد از بازسازی به ما نگاه می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج اساتید اظهار کرد: ما در بسیج اساتید به عنوان یک تشکل حاکمیتی در امتداد جمهوری اسلامی با وجدان خود و شجره طیبه بسیج پیمان بسته ایم که جناحی و سیاست زده عمل نکنیم ما معتقدیم بسیج متعلق به تمام جناح‌ها اعم از اصلاح طلب، اصولگرا و اعتدالی است ما معتقدیم که بسیج متعلق به تمام کسانی است که دل در گروی اسلام و انقلاب دارند.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف ما این است تا از حیث نیروی انسانی بسیج اساتید را تا سطح دانشکده‌ها گسترش دهیم تصریح کرد: هدف ما این است که کانون‌های بسیج اساتید مزیت محور باشند.

زارعی با بیان اینکه ما از بعد سیاسی از خط کشی‌ها عبور خواهیم کرد تصریح کرد: ما با وزارت علوم وعده می‌کنیم که از حیث صلاح و صرفه خواهان اثربخشی هستیم.

رئیس سازمان بسیج اساتید با بیان اینکه بسیج اساتید به علوم انسانی توجه دارد تصریح کرد: از طرف استادان بسیجی می‌گویم علوم انسانی بومی اتفاق افتاده است، چون علوم انسانی بومی توانسته جایگاه علوم انسانی مدرن را دستکاری کند در هر حال ما امروز از حیث روش تحقیق به ابزار اندیشکده رسیده ایم.

وی اضافه کرد: استادان بسیجی که طبق تخصص‌های خود می‌خواهند به صورت حل المسائلی فکر کنند در استان‌ها به کمک استانداران و فرمانداران می‌روند حتی ما به دولت هم اعلام کرده ایم که حاضریم به بخش‌های مختلف کمک کنیم و حتی به رئیس جمهور هم نامه زده ایم و اعلام کردیم که می‌خواهیم به بخش‌های مختلف کمک کنیم.

زارعی با اشاره به حضور وزیر علوم در جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها تصریح کرد: وزیر علوم تنها وزیری است که با دغدغه در تمام جلسات این شورا حضور پیدا کرده است در حالی که وزرای سابق این گونه نبودند.

رئیس سازمان بسیج اساتید با اشاره به راه اندازی اندیشکده‌های راهبردی بسیج اساتید تصریح کرد: در راستای راه اندازی این اندیشکده‌ها ما از روسای دانشگاه‌ها درخواست بودجه نکرده ایم.

وی تصریح کرد: اگر استادی می‌تواند بخشی از مسائل را حل کند دانشگاه باید از این ظرفیت بهره ببرد، اما متاسفانه ما در شیراز نخبه‌ای داریم که در سوخت موشک تغییر کیفی ایجاد کرده، ولی رئیس دانشگاه از او مقاله ICI می‌خواهد.

زارعی خطاب به وزیر علوم بیان کرد: ما در خدمت شما هستیم تا نظام اداری علم را به نفع انقلاب اسلامی دور بزنید ما این آمادگی را داریم تا رویداد‌های استارت آپی را در دانشگاه‌ها با کمک وزارت علوم مدیریت کنیم معتقدیم که امروز ایده‌ها به همراه صاحبان ایده در حال غارت شدن هستند.

رئیس سازمان بسیج اساتید با تاکید براینکه باید دانشگاه را از گروگان مقالات کمی کم بهره و کم خاصیت آزاد کنیم تصریح کرد: دانشگاه باید مصداق علمی العلم سلطان باشد با این وجود وزیر علوم هر ماموریتی که برای ما تعریف کند در خدمت این وزارت خانه هستیم.

وی تصریح کرد: رسالت ذاتی بسیج اساتید در دانشگاه‌ها این است که اجازه ندهیم خطوط قرمز انقلاب اسلامی زیر سوال برود ما در دانشگاه‌ها نگران طرح این موضوع که خدا هست یا نیست نیستیم و حاضریم که در این رابطه کرسی‌های آزاد اندیشی را در کمال عقلانیت برگزار کنیم، ولی به هیچ وجه آن کسی را که در دانشگاه فرمان شلیک به جمهوری اسلامی را صادر می‌کند نمی‌پذیریم و در این زمینه نیز با وزیر علوم هماهنگ هستیم، چون ایشان را از خود متدین‌تر و ولایی‌تر می‌دانیم.

زارعی اظهار کرد: وزیر علوم چندین بار بحث نفوذ را مطرح کرده اند با این وجود ایشان نسبت به این مسئله از بنده حساس‌تر هستند.

منبع:دانشجو

204

کد خبر: 948476

وب گردی

وب گردی