عجب شیر پایلوت طرح توسعه پایدار آبریز دریاچه ارومیه شد

مدیر کل مدیریت بحران آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای طرح توسعه پایدار آبریز دریاچه ارومیه گفت:‌ این طرح به صورت پایلوت در عجب شیر اجرا می‌ شود.

به گزارش ایسکانیوز، خلیل ساعی در حاشیه بازدید از اجرای طرح های احیای دریاچه ارومیه افزود: طرح توسعه پایدار حوضه آبریز این دریاچه با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی و با بهره ‌گیری از ظرفیت‌ های علمی این دانشگاه اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح از سوی دانشگاه آزاد اسلامی سه میلیارد ریال هزینه خواهد شد گفت: در صورت موفقیت این طرح در این شهرستان، این طرح به عنوان طرح کلی در حوضه دریاچه ارومیه اجرا خواهد شد.

مدیر کل مدیریت بحران آذربایجان شرقی افزود: برای دستیابی به نتایج مطلوب در طرح فوق، جوامع محلی، دولت، بخش خصوصی و مردم نیز باید مشارکت و همکاری داشته باشند.

ساعی گرایش روستاییان به مدیریت مصرف آب در حوضه این دریاچه را نتیجه اطلاع رسانی دانست و گفت: اجرای برنامه های ستاد احیای دریاچه ارومیه جزء با اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم امکان پذیر نخواهد بود .

سرپرست فرمانداری عجب شیر نیز از آمادگی کامل مسئولان شهرستان برای اجرای طرح توسعه پایدار در حوزه دریاچه ارومیه با دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: بحث اصلاح الگوی کشت، مسائل زیست محیطی و توزیع لوله آب کشاورزی در راستای احیای این دریاچه در شهرستان اجرایی شده که نتیجه اطلاع رسانی و حمایت دولت از طرح های احیاست.

عادل اصغر پور با بیان اینکه پنج میلیون متر مکعب آب سد قلعه چای به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شده گفت: مسئولان استانی باید به اجرای طرح پایاب سد قلعه چای که از اهمیت حیاتی برای کشاورزی منطقه برخوردار است توجه کنند.

901

کد خبر: 948484

وب گردی

وب گردی