تبادلات تجاری روسیه و چین افزایش یافت

پیش بینی می‌شود تبادلات تجاری میان چین و روسیه در سال ۲۰۱۸ رشد دو رقمی را تجربه کند.

به گزارش ایسکانیوز، وزارت بازرگانی چین اعلام کرد پیش بینی می شود تبادلات تجاری میان چین و روسیه در سال 2018 رشد دو رقمی را تجربه کند.

گائو فنگ، سخنگوی وزارت بازرگانی چین در کنفرانسی مطبوعاتی در پکن اعلام کرد پیش بینی می شود حجم کلی تبادلات تجاری میان چین و روسیه در سال کنونی میلادی از یکصد میلیارد دلار فراتر خواهد رفت.

طبق آمار و ارقام رسمی منتشر شده در پکن، از ژانویه تا آوریل امسال مناسبات تجاری چین و روسیه رشد تقریبی سی درصدی را در مقیاس سالانه داشته و ارزش آن به 31 میلیارد و دویست میلیون دلار رسیده است.

گائو فنگ تصریح کرد این رشد سریع تا اندازه ای ناشی از افزایش تقاضا از طرف روسیه بوده که اقتصاد آن در حال تثبیت است. وی افزود حجم و ارزش کالاهای وارداتی از روسیه به چین نیز در این مدت با افزایش همراه بوده است. در این اواخر و مشخصا در سه ماهه ابتدایی سال کنونی، صادرات برخی محصولات کشاورزی روسی به بازار چین افزایش سی و پنج درصدی را در مقیاس سالانه داشته است.

سخنگوی وزارت بازرگانی چین خاطر نشان ساخت افزایش سرمایه گذاری‌های چین در روسیه و همچنین همکاریهای چین با روسیه در زمینه های مختلف از جمله انرژی و هوانوردی به رشد تبادلات دو کشور کمک کرده است. این مقام تجاری چین تاکید کرد چین و روسیه به منظور بهینه سازی ساختار تجاری خود و همچنین حفظ پویایی روابط دوجانبه، تدابیر موثری به اجرا خواهند گذاشت و برای افزایش تبادلات تجاری خود نیز محرک های جدیدی را ارائه خواهند کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کد خبر: 948523

وب گردی

وب گردی