مردم، جایگاه هلال‌احمر را در خدمت‌رسانی می‌دانند

رئیس سابق جمعیت هلال‌احمرگفت:در صورتی که طرح ملی مدیریت بحران ایجاد شود به طور دقیق مشخص خواهد شد که وظایف هر فرد و دستگاه‌های قبل و بعد از وقوع حادثه چیست و چه برنامه‌هایی باید انجام گیرد و نبود این موضوع چالشی بزرگ برای هلال‌احمر است.

به گزارش ایسکانیوز، رئیس سابق جمعیت هلال احمر گفت: تکلیف مدیریت بحران در کشور باید برای همیشه مشخص شود

وی، گفت: ایجاد طرح ملی مدیریت بحران برای مقابله با حوادث و کاهش آسیب‌های ناشی از آن ضرورت

وی در ارتباط با چالش‌های حوزه هلال‌احمر اظهار داشت: متأسفانه در کشور ما تکلیف موضوع مدیریت بحران به خوبی روشن نشده و مشخص نیست که دقیقاً چه کسی چه کاری را باید انجام دهد و زمانی که حادثه‌ای رخ می‌دهد، برخی به کمک می‌آیند و برخی اقدامات لازم را انجام نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه در کشور ما طرح ملی مدیریت بحران وجود ندارد، افزود: در صورتی که این طرح ایجاد شود به طور دقیق مشخص خواهد شد که وظایف هر فرد و دستگاه‌های قبل و بعد از وقوع حادثه چیست و چه برنامه‌هایی باید انجام گیرد و نبود این موضوع چالشی بزرگ برای هلال‌احمر است.

رئیس سابق جمعیت هلال‌احمر ادامه دا د: طی 8 ماه گذشته کشور درگیر حوادث مختلفی بود و نباید نسبت به این مسائل غفلت داشت و بگوییم امروز گذشت و فردا نیز طی خواهد شد چرا که پیشگیری مهمتر از درمان بوده و توجه به این مسئله اهمیت دارد و باید کاهش خطر‌پذیری و آمادگی‌ها را در مقابل حوادث انجام دهیم.

ضیایی گفت: هلال‌احمر در این زمینه گرفتار بوده و از طرفی نیروهای خوب و تجربه‌های مناسبی دارد ولی فاصله با آنچه مورد نیاز است و آنچه در اختیار داریم، زیاد است. به طور مثال در حوادث یکسال گذشته علیرغم اقدامات انجام گرفته انتظارها بیشتر بود برخی معتقد بودند که شاید لازم بود هلال‌احمر کارهای بیشتری انجام دهد.

وی بیان داشت: مردم جایگاه هلال‌احمر را در خدمت‌رسانی می‌دانند خیلی از کارها از هلال‌احمر درخواست می‌شود در حالی که به هیچ عنوان مربوط به این جمعیت نیست ولی از طرفی ارگان و سازمان دیگری هم وجود ندارد که اقدامات لازم را انجام دهد. در زلزله کرمانشاه هلال‌احمر غیر از عملیات نجات برنامه‌هایش در زمان اسکان اضطراری بود و پس از آن باید برنامه‌ها به سیستم دیگری تحویل داده می‌شد ولی چون سازمان دیگری برای قبول مسئولیت نبود، سبب اعتراض برخی از مردم شد.

رئیس سابق جمعیت هلال‌احمر با تأکید بر اینکه زمان ریاست من در هلال‌احمر بارها این موضوعات را به مجلس و وزارت کشور طی جلسات و انجام مصاحبات اعلام کردیم،‌گفت: باید تکلیف مدیریت بحران کشور برای همیشه روشن شود، قانون مدیریت بحران هنوز در مجلس بوده و از زمان آن گذشته است که باید هر چه سریع‌تر تصویب شود.

ضیایی با بیان اینکه از دیگر گرفتاری‌های جمعیت هلال‌احمر کافی نبودن منابع و پرداخت نشدن همان میزان ناکافی است، گفت: ما تصور می‌کردیم که شاید با تغییر مدیریت در این جمعیت بخشی از مشکلات حل شود، البته نباید نگاه بخشی به مسائل داشت چرا که کشور دارای مشکلات زیاد است و باید کارهای دقیقی نیز صورت گیرد.

وی بیان داشت: جمعیت هلال‌احمر کارهای زیادی انجام می‌دهد که فقط موضوع مدیریت بحران نیست ظرفیت بالایی در حوزه جوانان در این جمعیت وجود دارد که اگر به آن توجه کرد به نتایج مؤثری در جامعه دست می‌یابیم.

ضیایی در مورد پیامش به مناسب هفته هلال‌احمر گفت: خودم را تا ابد داوطلب هلال‌احمر می‌دانم و هر طور شده و در هر کجا باشم به هلال‌احمر کمک می‌کنم چرا که این جمعیت مکان خوبی است که انسان‌ها در آن عشق می‌ورزند و داوطلبان و نجات‌گران عاشقانه به مردم خدمت می‌کنند و اگر بتوانیم ارزش‌های هلال را در جامعه احیا کنیم شاهد معجزات زیادی خواهیم بود.

فارس

۷۰۵

کد خبر: 948540

وب گردی

وب گردی