ریشه‌ اصلی آسیب‌پذیری ما در جنگ اقتصادی عامل ‌درونی است

دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های استان تهران اعلام کردند: باید همه‌ مسئولین و نخبگان کشور به این باور برسند که ریشه‌ اصلی آسیب‌پذیری ما در جنگ اقتصادی، ‌درونی است و تنها با تکیه به درون مرتفع می‌شود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، دانشجویان بسیجی امروز در پیش‌خطبه های نماز جمعه شهرستان‌های مختلف دانشگاه‌های مختلف استان تهران به سخنرانی پرداخته و اقدام آمریکا برای نقض برجام را محکوم کردند.

بنابراین گزارش آروین فرشی‌نعیم عضو شورای مرکزی بسیج دانشگاه تهران در نماز جمعه گلستان، محمد سرخوش جانشین مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب در نماز جمعه نصیرشهر، سجاد مردانه قائم مقام پژوهشکده شهید وزوایی بسیج دانشگاه علوم و تحقیقات در نماز جمعه شهر قدس، پویا سلیمانی مسئول رسانه شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه شریف در نماز جمعه وحیدیه و محمدرضا فروهرمنش مسئول اسبق معاونت علمی بسیج دانشجویی استان تهران در نماز جمعه قرچک سخنرانی کردند.

همچنین مجتبی آقابابایی عضو شورای تبیین بسیج دانشجویی استان تهران در نماز جمعه پاکدشت، حسین محمدی مسئول بسیج دانشجویی دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی در نماز جمعه قیامدشت، مرتضی اردستانی عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس در نماز جمعه رباط کریم و پوریا پرتو مسئول سابق پایگاه بسیج دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران در نماز جمعه اندیشه به سخنرانی پرداختند.

گفتنی است این دانشجویان هرکدام در بخش ابتدایی سخنان خود به مهمترین مسائل و مشکلات مردم و دانشگاه‌ها پرداختند و در بخش پایانی سخنانشان به صورت مشترک متنی را قرائت کردند.

این دانشجویان بسیجی در این قسمت از سخنان خود به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع کارگران که فرمودند: «اتاق جنگ آمریکا علیه ما عبارت است از وزارت خزانه‌داری آمریکا که همان وزارت اقتصاد و داراییشان است؛ آنجا اتاق جنگ با ما است.» اشاره کرده و گفتند: البته رهبر انقلاب، اولین بار، یازده سال پیش در سال 86، عبارت جنگ اقتصادی را مطرح کردند. به همین منظور بود که ایشان بعد از 13 سال یعنی در سال 92 «سیاست‌های کلی اقتصادمقاومتی» را با هدف جلوگیری از حملات اقتصادی دشمن، به دستگاه‌های دولتی و حکومتی ابلاغ فرمودند.

آنها در ادامه تاکید کردند: رهبری بعد از آن پیشنهاد تأسیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در دولت، به‌منظور اجرایی شدن سازوکارهای آن را نیز مطرح کردند.

این دانشجویان در ادامه با طرح این سوال که « منظور رهبر انقلاب از اتاق جنگ امریکا علیه ایران چیست؟» تصریح کردند: اتاق جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران از سه نهاد مهم تشکیل شده است اولین نهاد که مهم‌ترین آن هست و نقش فرماندهی در جنگ اقتصادی را ایفا می‌کند، وزارتخزانه‌داری آمریکا است که هدف اصلی این وزارت ایجاد فضای ناامن اقتصادی برای افراد و نهادهای هدف است.

دانشجویان بسیجی ادامه دادند: نهاد مهم دیگر، وزارت خارجه‌ آمریکا است. مأموریت اصلی این نهاد همراه کردن بازیگران مهم خارجی در اعمال تحریم‌ها علیه ایران است. مسئولان وزارت خزانه‌داری از اصطلاح "دیپلماسی مالی" برای تبیین این وضعیت استفاده کردند.

این دانشجویان در ادامه گفتند: گزارش بازوی نظارتی کنگره‌ آمریکا در سال 2013 بیان می‌کند که وزارت خزانه‌داری با همکاری وزارت خارجه‌ آمریکا در مدت دو سال، 145 مؤسسه‌ مالی را در شصت کشور جهان درباره‌ تحریم ایران توجیه کردند و به‌طور ویژه به کشورهایی مانند امارات متحده‌ی عربی، که نقش مهمی‌ در تعاملات اقتصادی ایران دارد، سفر کرده و نظام مالی آن را برای اجرای تحریم‌ها توجیه کرده است.

نمایندگان تشکل‌های بسیجی دانشگاه‌های استان تهران ادامه دادند: نهاد دیگر درگیر جنگ اقتصادی علیه ایران، سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) است. این نهاد تمرکز اصلی‌اش بر کشف روش‌های پیچیده‌ دور زدن تحریم است.

این دانشجویان تاکید کرد: حال اما متأسفانه با همه‌ توصیه‌هایی که رهبرانقلاب در این زمینه داشتند، و با همه‌ اقداماتی که اتاق جنگ آمریکا علیه ایران انجام داد، آرایش اقتصادی کشور تغییر خاصی نسبت ‌به گذشته نکرد.

دانشجویان بسیجی در پایان سخنرانی خود اظهار داشتند: باید همه‌ مسئولین و نخبگان کشور به این باور برسند که ریشه‌ اصلی آسیب‌پذیری ما در جنگ اقتصادی، ‌درونی است و تنها با تکیه به درون مرتفع می‌شود.

301

کد خبر: 948574

وب گردی

وب گردی