خروج آمریکا از برجام  فرصت اقتصادی برای کشور/  شکاف میان اتحادیه اروپا و آمریکا نشان دهنده برد ایران است

رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام برای اقتصاد ایران به عنوان یک فرصت اقتصادی تلقی می شود، گفت: شکاف میان اتحادیه اروپا و آمریکا نشان دهنده برد ایران در خروج آمریکا از برجام است.

علی فاضلی، رئیس اتاق اصناف ایران در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز با اشاره به تاثیر خروج آمریکا از برجام بر اقتصاد ایران گفت: خروج آمریکا از برجام برای اقتصاد ایران به عنوان یک فرصت اقتصادی تلقی می شود، آمریکا بسیار تلاش کرد اما نتوانست آن چیزی که می خواهد را علیه ایران اجرایی کند، آمریکا همچنین تصمیم داشت تا با خروج خود از برجام، تحریم های سازمان ملل را علیه ایران هدایت کند اما موفق به چنین اقدامی نشد.

او با بیان اینکه شکاف میان اتحادیه اروپا و آمریکا نشان دهنده برد ایران در خروج آمریکا از برجام است، افزود: برای اولین بار نیست که آمریکا به ایران دندان نشان می دهد بلکه از اول انقلاب این دندان را نشان داده شده است، سوالی که بسیار مطرح شده، این است که آمریکا چه زمانی علیه ایران اقدام نکرد که این دومین بار باشد؟ مگر در دوران جنگ آمریکا مقابل ایران قرار گرفته نبود؟ بنابراین ما از آمریکا انتظار دوستی نداشته، نداریم و نخواهیم داشت.

فاضلی خاطرنشان کرد: آمریکا برای اقتصاد ما تعیین کننده نیست شاید علیه ایران برخی از فشارهای قتصادی را ایجاد کند اما این یک فرصت است تا بتوانیم نسبت به مزیت های داخلی خود ایمان پیدا کنیم.

رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه باید اقداماتی در راستای تقویت آنچه که در اختیار ایران است انجام شود، گفت: ایران کشور ندار و ضعیفی نیست بلکه به لحاظ منابع زیرزمینی و انسانی بسیار غنی و از یک نعمت رهبری واحد برخوردار است پس با خیالی آسوده می توانیم در مقابله با آمریکا ایستادگی کنیم.

او با تاکید بر اینکه شلوغ کاری های آمریکا در چند روز اخیر به نوعی جنگ روانی تلقی می شود، اظهار داشت: برخی از ایرانیان در حال بازیگری در زمین آمریکا هستند اما باید گفت که شرط مقابله با این دسیسه ها ایجاد وحدت ملی زیر پرچم رهبری است که در چنین صورتی اقدام آمریکا تاثیری را بر اقتصاد ایران نخواهد گذاشت.

فاضلی با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام کمک بسیاری را در تقویت تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی می کند، گفت: ایرانیان باید به درستی از این فرصت استفاده کنند و اقدام دولت در زمینه تخصیص ارز که به تمام بنگاه ها جهت ورود مواد اولیه، نوسازی و بهسازی ماشین آلات و ابزارآلات انجام داد را باید مورد تحسین قرار داد.

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه باید اقداماتی جهت تقویت وحدت ملی و نیروهای وفادار به انقلاب صورت گیرد، گفت: باید تلاش کنیم تا اقدامات اقتصادی را که بنا به فرموده مقام معظم رهبری عملیاتی نشده را اجرایی کنیم و اقتصاد ایران باید به دست مردم سپره شود، چنین زمانی اقتصاد ایران بسیار موفق تر از گذشته خواهد بود.

401

کد خبر: 948577

وب گردی

وب گردی