خاتمی: تضمین ندهید  از برجام خارج می شویم

خطیب نماز جمعه تهران گفت: اگر اروپایی‌ها تضمین کتبی برای پایبندی به تعهداتشان را تا چند هفته آینده تقدیم ایران نکنند، از برجام خارج می‌شویم.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، آیت اللّه احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان از فعالان فضای مجازی درخواست می‌کنم، از انتشار خبرهایی که در صداقت آنها شک و شبهه وجود دارد، در این ماه مبارک خودداری کنند.

وی افزود: از رسانه ملی نیز انتظار می‌رود که علاوه بر بالا بردن کیفیت برنامه‌های مذهبی ویژه ماه رمضان، فیلم‌هایی را در این ماه مبارک پخش کند که متناسب با ماه رمضان و معرّف معنویت‌های این ماه مبارک باشد.

آیت‌اللّه خاتمی به خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و گفت: برجام عبرت‌هایی داشت که ما باید به آنها توجه کنیم. عبرت اول برجام این است که نباید به هیچ عنوان به دشمنان دین خدا اعتماد کنیم. دومین عبرت این است که باید توجه داشته باشیم که همه دشمنان دین مانند هم هستند؛ اینکه بگوییم آمریکا نه و اتحادیه اروپا آری درست نیست. اتحادیه اروپا در بدعهدی هیچ تفاوتی با آمریکا ندارد.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد:‌ ما در مذاکرات‌مان هیچ حرفی از اقتدار موشکی نزدیم ولی کشورهای اروپایی مدام بر سر این موضوع موضع‌گیری می‌کنند که قطعاً خلاف برجام است.

** ایران در مذاکرات حرفی از موشکی نزد

آیت‌اللّه خاتمی با اشاره به عبرت سوم از برجام یادآور شد: باید بگویم که برجام نشان داد مذاکره با دشمنان نه‌تنها گره‌گشا نخواهد بود، بلکه بر گره‌ها نیز می‌افزاید. روز اجرای برجام برخی روزنامه ‌فضایی گل و بلبل ایجاد کردند که بیایید و ببینید که برجام چه گشایش‌هایی را داشته است.

وی تأکید کرد: اگر اروپایی‌ها تضمین کتبی برای پایبندی به تعهداتشان را تا چند هفته آینده تقدیم ایران نکنند، از برجام خارج می‌شویم.

آیت‌اللّه خاتمی با بیان اینکه راه‌حل مشکلات کشور، ارتباط با خداست نه ارتباط با آمریکا و کدخدا، خاطرنشان کرد: بحمداللّه مردم ما با وجود رهبری دوراندیشی همچون مقام معظم رهبری، بر تمامی مشکلات فائق خواهند آمد.

خطیب نماز جمعه تهران با یادآوری سخنان اخیر رهبر انقلاب در دانشگاه فرهنگیان افزود: ترامپ دروغ گفت، اهانت‌ها کرد و تهمت‌ها زد. جواب این حرف‌ها همانی است که بزرگ این ملت گفتند؛ آقای ترامپ شما غلط می‌کنید. گویا امام(ره) زنده شده است که گفت آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. این دو بزرگوار درس‌گرفته مکتب حسین(ع) هستند.

وی با ابراز اینکه آمریکا از ابتدای انقلاب به‌دنبال براندازی نظام اسلامی بوده است، گفت: دشمنان می‌خواهند مردم را ناامید کنند ولی به‌یاری خداوند آینده این کشور روشن است و به‌فضل خدا از این گردنه‌ها عبور کرده و دایره مقاومت را خواهیم گشود.

آیت‌اللّه خاتمی تأکید کرد: ایران کاری به بمب اتم ندارد اما در عرصه‌های دیگر روز به روز به اقتدار موشکی خود خواهیم افزود تا اسرائیل خوابش نبرد، تا اگر دیوانگی کرد تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان کنیم.

خطیب نماز جمعه تهران با توجه به یکی از توییت‌های رئیس‌جمهور آمریکا که در آن مدعی شده بود پس از روی کار آمدن او ایرانی‌ها کمتر مرگ بر آمریکا می‌گویند، گفت: آقای ترامپ، چند روز پیش گفتید مرگ بر آمریکا در ایران کمتر شده؛ بشنو اینجا تهران قلب ایران است، مردم باشکوه‌تر از گذشته می‌گویند "مرگ بر آمریکا".

** هشدار به کشورهای منطقه‌ای حامی آمریکا

وی افزود: سران کشورهای بحرین، امارات، عربستان و دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس، ننگی برای خود ثبت کردید که از رژیم صهیونیستی و آمریکا حمایت کردید. به شما هشدار می‌دهم که اگر حادثه‌ای در منطقه پیش آمد، شما پیش‌‌مرگ آمریکا خواهید شد و آمریکا آن‌چنان که ثروت شما را به‌غارت برد، جان شما را هم به‌غارت خواهد برد.

آیت‌اللّه خاتمی با تأکید به اینکه وحدت باید به‌درستی معنا شود، گفت: وحدت باید زیر پرچم ولایت باشد. اگر به حرف رهبری گوش بدهیم، می‌بریم؛ گوش ندادیم می‌بازیم. رهبری نهایت تلاش‌شان را کردند، مذاکره کنندگان دلسوز ما هم تمام تلاش‌شان را کردند، با حسن نیت جلو رفتند، آقا فرمودند تعهد کتبی بگیرید ولی این کار انجام نشد و نتیجه این شد که همه می‌بینند.

آیت اللّه خاتمی، پیروزی حزب‌اللّه و جریان مقاومت در لبنان را پیروزی بزرگ مقاومت دانست و تصریح کرد: این پیروزی، ماتم و عزای رژیم جلّاد عربستان قارون منطقه بود که پول‌ها خرج کرد که این حادثه اتفاق نیفتد و بحمداللّه رخ داد و جایگاه مردمی مقاومت تثبیت شد. این پیروزی را به مردم لبنان و رهبر مجاهد حزب‌اللّه سید حسن نصراللّه و رئیس‌جمهور و رئیس مجلس لبنان تبریک می‌گویم.

وی درباره پاسخ سوریه به عملیات ایذایی رژیم صهیونیستی اظهار داشت: سوریه کشوری است که هفت سال درگیر جنگ است اما شجاعانه جلوی حرکات ایذایی رژیم صهیونیستی را با موشک می‌گیرد و شهرک‌های صهیونیست‌نشین را تبدیل به شهر ارواح می‌کند. دست شما درد نکند؛ خدا قوت و خدا شما را به پیروزی‌های نهایی برساند.

301

کد خبر: 948584

وب گردی

وب گردی