توکلی: مسئولین برخاسته از جریان نفوذ به کشور آسیب می‌زنند

رئیس دیده بان شفافیت وعدالت گفت: نفوذ افکار به عنوان خفیف ترین نوع نفوذ در کشور به شمار مى رود که در تعارض با منافع ملی است.

احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز با اشاره به ورود جریان نفوذ در حاکمیت کشور گفت: زمانی که ازدیاد نفاق رفتاری - به راستی و از درون به امری اعتقاد وجود ندارد بلکه از روی انگیزه های خاص تظاهر به اعتقاد می شود - در کشور اتفاق می‌افتد، شاهد ورود جریان نفوذ به بدنه حاکمیت کشور خواهیم بود.

او در ادامه بیان کرد: برخی از کشورها تمایل بسیار زیادی براى ورود به کشورهایی دارند که با آن‌ها دشمنی دارند، این موضوع به عنوان یکى از معضلات کشورمان مطرح است که اخیرا با آن مواجه هستیم.

توکلى اظهار داشت: از بین رفتن اتحاد و یکدستگى میان مسئولین باعث آسان تر شدن نفوذ آدم هایى مى شود که ضرباتى را به کشور وارد مى کنند و می توانند از طریق یک ظاهر سازی به برخى از ارگان ها نفوذ کنند.

او با تاکید بر اینکه نفوذ افکار از نوع خفیف‌ترین نوع نفوذ در کشور به شمار مى رود، گفت: نفوذ افکار در تعارض با منافع ملی است و در این مدل از نفوذ برخى از مدل های اقتصادی را در پیش مى گیرند که با ابزارهای اقتصادی همخوانی ندارد.

رئیس دیده بان شفافیت وعدالت در پایان خاطرنشان کرد: برخى افراد از این طریق به صورت اتوماتیک مقاماتی را کسب و تصمیماتى را دنبال می کنند که به درد کشور نمی خورد و به کشور آسیب می‌زند، بنابراین این مدل نفوذها بسیار خطرناک است و اکنون هم در کشور وجود دارد.

401

کد خبر: 948595

وب گردی

وب گردی