راه نجات  بن بست اقتصادی رجوع به افکار شهید بهشتی است

مدیر غرفه آثار شهید بهشتی با بیان اینکه مسئولینی که امروزه از شهید بهشتی دم می زنند، هیچگونه شناختی از وی ندارند گفت: برای رهایی از بن بست های اقتصادی فعلی، باید به افکار شهید بهشتی برگردیم.

هانیه نیک پور در گفتگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اظهار داشت: شهید بهشتی شخصیتی چند بعدی است و در همه ی ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی می توان از آراء و اندیشه های ایشان بهره برد.

وی افزود: هدف شهید بهشتی چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب، همواره رشد و تعالی انسان بود.

این فعال فرهنگی ادامه داد: با وجود مدت زمان طولانی که از شهادت ایشان می گذرد، اقبال عمومی مردم از آثار ایشان بسیار بالاست و سال به سال، مردم و بخصوص قشر جوان، فوق العاده تشنه و علاقه مند به آثارشان هستند.

مدیر غرفه آثار شهید بهشتی گفت: تاثیر شهید بهشتی بر مردم بسیار عمیق است در این رابطه جوانی می شناسم که با یک بار مطالعه کتاب «موسیقی از دیدگاه اسلام»، مسیر زندگی اش عوض شده است.

وی با بیان موضوعیت آثار شهید بهشتی تصریح کرد: آثار شهید بهشتی در همه زمینه های سیاسی و اجتماعی و اخلاقی، وجود دارد اما بیشتر از سایر موضوعات، آثار اجتماعی ایشان به فروش می رود. آثار ایشان هرگز تک بعدی نیست، مثلا در تفسیر قرآن، فقط آیه را معنی نمی کنند، بلکه تمام مسائل سیاسی و اجتماعی و اقتصادی را نیز ذیل آن می آورند و کاملا به مسائل روز اشراف دارند.

نیک پور گفت: بیشترین آثاری که تاکنون از شهید بهشتی به فروش رفته است، کتاب های «دکتر شریعتی؛ جستجوگری در مسیر شدن»،«مناظره های آزادی و هرج و مرج» و «آزادی در تربیت کودکان» است که هر کدام از این سه اثر خط فکری کلی شهید بهشتی را به نمایش می گذارد.

وی افزود: در کتاب «آزادی در تربیت کودکان»، دیدگاه انسان شناختی شهید بهشتی بیشتر مطرح می شود و در کتاب «دکتر شریعتی، جستجوگری در مسیر شدن»، به تقویت روحیه خود انتقادی و انتقاد پذیری می پردازد.

این فعال فرهنگی با اشاره به عدم شناخت شهید بهشتی افزود: مسئولینی که امروزه از شهید بهشتی می زنند، دروغ می گویند و هیچگونه شناخت واقعی از ایشان ندارند. اگر ما بخواهیم در حال حاضر به این بن بست های اقتصادی که رسیده ایم پایان بدهیم، تنها راهمان این است که به آراء و اندیشه های اقتصادی شهید بهشتی رجوع کنیم.

502

کد خبر: 948618

وب گردی

وب گردی