سردار فدوی: دشمنان منافع خود را در فتنه‌سازی‌ در منطقه می‌بینند

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: دشمنان تنها راه تأمین منافع خود را ایجاد بحران‌های گوناگون، فتنه‌سازی و دامن زدن به جنگ و اختلاف می‌دانند.

به گزارش ایسکانیوز، هیئتی از مستشاران و فرماندهان نظامی کشور عمان به سرپرستی سرتیپ ستاد البلوشی معاون ستادکل نیروهای مسلح سلطنت عمان که برای شرکت در کمیسیون مشترک نظامی و دوستی به ایران سفر کرده بودند، در بندرعباس با دریادار پاسدار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه دیدار و گفتگو کردند.

محور گفتگوهای هیئت عمانی با فرمانده نیروی دریایی سپاه بررسی شرایط حساس منطقه و تقویت همکاری‌های آموزشی ، نظامی و دفاعی بین عمان و نیروی دریایی سپاه بود.

دریادار فدوی در این دیدار اظهار داشت: روابط دو کشور ایران و عمان به دلیل اشتراکات دینی، تاریخی و حسن همجواری بسیار خوب بوده است و می‌تواند به الگویی برای سایر کشورهای همسایه تبدیل شود.

وی افزود: دشمنان مشترک کشورهای اسلامی همواره تلاش دارند با دسیسه‌های گوناگون، ملت‌ها و دولتمردان کشورهای اسلامی را با فتنه و اختلاف‌انگیزی از یکدیگر جداساخته و رو در روی یکدیگر قرار دهند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه خاطرنشان کرد: ما به لطف و یاری خدا از همه ظرفیت‌های لازم برای برقراری امنیت در منطقه و حفظ آن برخورداریم. کشورهای اسلامی در سایه اتحاد و همدلی می‌توانند این امنیت را به خوبی در منطقه جاری و از برکات آن بهره‌مند شوند.

سردار فدوی افزود: دشمنان با فتنه‌سازی، ایجاد آشوب و پاشیدن بذر اختلافات، درصدد توجیه دخالت و حضور خود در منطقه هستند و تنها راه تأمین منافع خود را ایجاد بحران‌های گوناگون، فتنه‌سازی و دامن زدن به جنگ و اختلاف می‌دانند.

سرتیپ ستاد البلوشی معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح سلطنت عمان نیز در این دیدار روابط تاریخی ایران و عمان را مستحکم توصیف کرد و گفت: اراده کشور ما بر توسعه دوجانبه روابط با جمهوری اسلامی ایران استوار است.

وی افزود: رابطه ما با ایران در همه زمینه‌ها به ویژه همکاری‌های دفاعی قابل توسعه و گسترش است.

301

کد خبر: 948630

وب گردی

وب گردی