زارعی: اشتباهِ من بود و از علیپور عذرخواهی کردم/ ورزشکاران ژاپن و کره هم از ثبت نام بازماندند

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: تغییر سیستمی در ثبت نام سایت صورت گرفته بود و ما دقت نکردیم و نمی دانستیم گزینه های بیشتری اضافه کرده اند.

رضا زارعی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، در مورد اشتباه در ثبت نام رضا علیپور، قهرمان سنگ‌نوردی جهان و نفر اول رنکینگ جهانی در بخش سرعت و بازماندن او از حضور در مسابقات جهانی چین اظهار داشت: این اشتباه من بوده و از رضا علیپور هم عذرخواهی کردم.

وی با اشاره به این موضوع که گفته می شود این اتفاق برای اولین بار رخ نداده و در مسابقات آسیایی تهران نیز فدراسیون ثبت نام بعضی از ملی پوشان را فراموش کرد و ورزشکاران روز مسابقه متوجه این اشتباه شدند، گفت: یعنی چه دفعه اول نبوده؟ اصلا این طور نبوده است. رضا علیپور دفعه قبل در گرفتن ویزا به مشکل خورد که این موضوع به عهده ما نیست.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی تصریح کرد: تغییر سیستمی در ثبت نام سایت صورت گرفته بود و ما دقت نکردیم و نمی دانستیم گزینه های بیشتری اضافه کرده اند. ظاهرا ما رضا علیپور را به اشتباه در گزینه مربی، ثبت نام کردیم.

زارعی خاطرنشان کرد: فقط هم علیپور به این سرنوشت دچار نشد و چند ورزشکار از ژاپن و کره جنوبی هم دچار چنین مشکلی شدند. فدراسیون جهانی نیز کمی در این موضوع کوتاهی کرد. آنها در جریان بودند ولی به ما نگفتند. یک ساعت بعد از پایان ثبت نام، تماس گرفتند و گفتند اشتباه شده و علیپور نمی تواند در مسابقات شرکت کند.

وی افزود: اعتراض کردیم و 3، 4 روز نیز درگیر بودیم اما اصلاح نکردند. ما علیپور را اعزام کردیم و او در محل مسابقات حضور داشت که این اتفاق رخ داد.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در خصوص حضور رضا علیپور در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا گفت: علیپور جزو گزینه های ما در بازی های آسیایی است ولی تا الان در اردوها نبوده و باید در اردها حضور پیدا کند. ما شانس دو مدال در بخش سرعت برای آقایان داریم. علیپور در بخش انفرادی بازی های آسیایی شرکت می کند اما برای بخش تیمی حتما باید در اردوها شرکت کند.

604

کد خبر: 948656

وب گردی

وب گردی