«دُن کیشوت» در اختتامیه جشنواره کن نمایش داده می شود

داداگاه فرانسه درخواست تهیه‌کننده «مردی که دُن کیشوت را کشت» مبنی بر منع اکران فیلم را رد کرد و این فیلم در اختتامیه جشنواره «کن» به نمایش در می‌آید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سایت رسمی جشنواره کن، دادگاه فرانسه درخواست «پائولو برانکو» و کمپانی تولیدش «آلفاما» را مبنی بر منع اکران فیلم «مردی که دُن کیشوت را کشت» رد کرد و این فیلم شنبه 19 ماه می در روز اختتامیه جشنواره «کن» اکران خواهد شد.

به این ترتیب، طرح دعوای «پائولو برانکو» و شرکت تولید فیلم وی «آلفاما»، مبنی بر جبران خسارت از جشنواره «کن» و اینکه آنها تعیین کنند که فیلم در این رویداد اکران شود، ملغی می‌شود.

دادگاه فرانسه در این زمینه اعلام کرد: کمپین ایجاد شده توسط آقای برانکو و فرزند وکیلش بی‌نتیجه بود. بنابر رأی قاضی، ادعای آقای برانکو با واقعیت مغایرت داشته و جشنواره کن هیچگاه خود را بالاتر از قانون فرض نکرده و سعی بر تحکّم تصمیماتش نداشته است.

جشنواره کن پیامی در همین رابطه منتشر کرده که می‌خوانید:

جشنواره کن، که در سراسر این پرونده بارها و بارها وفاداری و حمایت خود را از سازندگان ابراز داشته، خوشحال است که عدالت این امکان را فراهم کرده که کارگردان فیلم «دُن کیشوت» فیلمش را در اختتامیه جشنواره به اکران عموم برساند.

خوشحالیم که این فیلم منحصر به فرد و تا حدودی تکان‌دهنده از کارگردان بزرگ «تِری گیلیام» برای اولین بار برای «روزنامه‌نگاران» «فستیوال‌روها» و حرفه‌ای‌های سینما از سراسر دنیا با گردهمایی در سالن «گرند اَمفیتیه‌تِر لومییِر» اکران می‌شود.

از روز سه‌شنبه، سینما حق پخش این فیلم را به دست آورده است. جشنواره، انجمنی منحصر به فرد برای آزادی بیان است و این رویه ادامه خواهد یافت.

جشنواره کن امسال که از هشتم ماه می با اکران فیلم رسمی افتتاحیه جشنواره با عنوان «همه می‌دانند» از کارگردان ایرانی «اصغر فرهادی» آغاز شده، در تاریخ نوزدهم همین ماه با اعلام برندگان و اکران فیلم «مردی که دُن کیشوت را کشت» محصول ۲۰۱۸ اثری از «تِری گیلیام» به کار خود خاتمه می‌دهد. این فیلم در گونه کمدی، ماجراجویی و فانتزی ساخته شده و «جاناتان پرایس» نقش دن‌کیشوت را بازی کرده است.

503

کد خبر: 948720

وب گردی

وب گردی