صعود ۴ شمشیرباز ایران به جدول ۶۴ نفره مسابقات روسیه

در مسابقات شمشیربازی جام جهانی سابر در روسیه چهار نماینده ایران به جدول ۶۴ نفره نهایی راه پیدا کردند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی فدراسیون شمشیربازی، رقابت‌های شمشیربازی جام جهانی اسلحه سابر از امروز به میزبانی روسیه آغاز شد.

تیم ملی سابر کشورمان با 5 نماینده مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، محمد رهبری، محمد فتوحی و فرزاد باهر ارسباران با هدایت پیمان فخری در این مسابقات حضور دارد.

در نخستین روز از این رقابت ها و در بخش انفرادی مجتبی عابدینی در مرحله مقدماتی با پیروزی مقابل نمایندگان روسیه، ژاپن، آمریکا، مصر و شکست برابرحریفانی از رومانی و فرانسه به جدول اصلی راه پیدا کرد. عابدینی درگام بعدی با قرعه استراحت روبرو شد و در رقابت بعدی خود 15 بر 9 ورزشکار فرانسوی را شکست داد و به جدول 64 نفره صعود کرد.

فرزاد باهر ارسباران دیگر ملی پوش کشورمان در مرحله مقدماتی برابر شمشیربازانی از مصر، ویتنام، ژاپن، گرجستان پیروز شد و نتیجه را مقابل حریفانی از روسیه و چین واگذار کرد و به جدول اصلی راه یافت. باهر ارسباران در گام بعدی با قرعه استراحت روبرو شد و در مرحله بعد مقابل محمدرهبری با نتیجه 10 بر 15 شکست خورد و از ادامه مسابقات بازماند.

محمد فتوحی دیگر نماینده کشورمان در دور مقدماتی نمایندگان چین، هنگ کنک، قزاقستان، انگلیس را شکست داد و مقابل رقیب ایتالیایی خود متوقف شد. سابریست شایسته کشورمان با توجه به درخشش در بازی های خود به صورت مستقیم به جمع 64 نفره صعود کرد.

محمدرهبری دیگر سابریست ایران در مرحله مقدماتی رقیبانی از روسیه، آمریکا، رومانی را شکست داد و مقابل ورزشکارانی از ژاپن، فرانسه و کره نتیجه را واگذار کرد و به جدول اصلی مسابقات راه یافت. رهبری در گام بعدی با قرعه استراحت روبرو شد و در رقابت بعدی خود در مصاف با فرزاد باهر ارسباران 15 بر 10 پیروز شد و جواز حضور در جدول 64 نفره را کسب کرد.

علی پاکدامن نیز به دلیل قرار داشتن در رنکینگ 12 به صورت مستقیم به جمع 64 شمشیرباز برتر صعود کرد.

شایان ذکر است ادامه رقابتهای بخش انفرادی فردا پیگیری می شود.

602

کد خبر: 948729

وب گردی

وب گردی