جام کنفدراسیون والیبال آسیا حذف می‌شود

نشست هیئت رئیسه کنفدراسیون والیبال آسیا در پاتایای تایلند برگزار شد و حذف جام کنفدراسیون آسیا در دستور کار قرار کرفت.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، چهلمین نشست هیئت رئیسه کنفدراسیون والیبال آسیا روز جمعه در پاتایای تایلند برگزار شد و حذف جام کنفدراسیون آسیا در آینده نزدیک، نحوه حضور تیم‌ها در بازی های المپیک و برطرف شدن مشکلات کشورهای فیلیپین، هند، کویت و سامائو از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود.

این نشست با حضور کلیه اعضای هیئت رئیسه کنفدراسیون والیبال آسیا از جمله محمدرضا داورزنی و روسای کمیته‌های مختلف این کنفدراسیون برگزار شد.

در ابتدای این نشست نحوه اجرای مصوبات نشست قبلی بررسی شد و اعضای هیات رئیسه نظرات خود را درباره این موضوع اعلام کردند. همچنین روسای مناطق مختلف کنفدراسیون والیبال آسیا از جمله داورزنی رئیس منطقه آسیای مرکزی گزارشی از فعالیت های سال 2017 مناطق و برنامه های سال 2018 ارائه کردند.

شانریت نیز گزارشی از نشست هیئت رئیسه فدراسیون جهانی والیبال که هفته گذشته در شرم الشیخ مصر برگزار شد، ارائه کرد. وی همچنین به نحوه همکاری فدراسیون جهانی با مایکروسافت اشاره کرد و گفت: FIVB در همکاری با پایگاه اطلاعاتی مایکروسافت در تلاش برای درآمدزایی بیشتر است که فدراسیون‌های ملی هم می توانند در این زمینه فعال باشند.

در ادامه این نشست، موضوع مشکلات والیبال کشورهای فیلیپین، هند، کویت و سامائو مطرح و اعلام شد که تمام مشکلات این کشورها برطرف شده است.

رئیس کمیته والیبال ساحلی آسیا و رئیس فدراسیون والیبال استرالیا نیز درباره رقابت های ساحلی گزارش ارائه کرد. وی تاکید کرد: بازیکنان ساحلی آسیا به خصوص منطقه اقیانوسیه توانایی خیلی خوبی در این رشته ورزشی دارند و اگر به خوبی حمایت شوند، می‌توانند دستاوردهای مهمی برای قاره کهن کسب کنند.

اوم رئیس کمیته مسابقات کنفدراسیون والیبال آسیا نیز از حذف جام کنفدراسیون والیبال آسیا در آینده نزدیک خبر داد و گفت: برگزاری این رقابت‌ها با هدف رشد و توسعه والیبال قاره آسیا برنامه ریزی شد اما تیم های شرکت کننده با تیم های دوم خود در آن شرکت می‌کنند و عملاً مسابقات به اهداف پیش بینی شده دست نمی‌یابد. به همین دلیل مسابقات جدیدی جایگزین این رقابت‌ها می‌شود.

مسابقات والیبال المپیک 2020 توکیو که در دو گروه مردان و زنان و با حضور 12 تیم در هر گروه برگزار می شود، یکی دیگر از محورهای این نشست بود.

بر اساس اعلام فدراسیون جهانی به غیر از ژاپن میزبان این رقابت‌ها، 11 تیم دیگر در هر گروه مردان و زنان در المپیک 2020 شرکت می‌کنند که مراحل انتخاب تیم‌ها به شرح زیر است:

6 تیم از طریق مسابقات انتخابی: 24 تیم برتر رده بندی جهانی که ژانویه سال 2019 معرفی می‌شوند در مسابقات انتخابی که در شش گروه چهار تیمی برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند و قهرمان هر گروه سهمیه المپیک به دست می آورد.

پنج تیم از طریق انتخابی مناطق: مسابقات انتخابی قاره ها که با حضور 20 تیم در پنج گروه برگزار خواهد شد.

بن ناصر رئیس کنفدراسیون والیبال آسیا در پایان با تشکر از تمامی اعضای هیئت رئیسه و کمیته‌ها برای ارائه گزارش‌ها از جزیره کیش به عنوان یکی از گزینه‌های نشست آتی هیات رئیسه کنفدراسیون آسیا نام برد.

602

کد خبر: 948757

وب گردی

وب گردی