گشایش همایش بیت المقدس پایتخت همیشگی فلسطین در مشهد

همایش بین المللی بیت المقدس، پایتخت همیشگی فلسطین، روز شنبه در هتل الغدیر مشهد آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسکانیوز، در این همایش سه روزه که توسط موسسه افق نو برپا شده 60 مهمان از 22 کشور از جمله برخی شخصیت ها و کارشناسان سیاسی، نظامی و امنیتی از کشورهای اروپایی، آمریکا، چهره های آکادمیک، رسانه ای، هنرمندان و فعالان ضد جنگ شرکت دارند.
دستیار ویژه امور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی با ارسال پیامی به این همایش، اقدام غلط و غیرقانونی رئیس جمهوری آمریکا برای انتقال سفارت این کشور به شهر قدس را فصل جدیدی در تحولات فلسطین توصیف کرد.
حسین امیر عبداللهیان، فلسطین را زخم کهنه جهان اسلام در 100 ساله اخیر دانست و گفت: باید از همه راههای ممکن مانع اجرای این اقدام غیرقانونی دولت آمریکا که تحت فشار صهیونیستها صورت گرفته، شد.
وی افزود: اقدام اخیر دولت آمریکا برای همه کسانی که روزنه امیدی به ایفای نقش مثبت آمریکا در مساله فلسطین داشتند آشکارا روشن ساخت که آمریکا تنها در پی منافع صهیونیستهاست و احترامی برای خواسته های مشروع فلسطینیان قائل نیست.
او ادامه داد: شایسته است تصمیم اخیر آمریکا در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت خود به آنجا توسط این اجلاس محکوم شود و جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد با تمام حامیان فلسطین بدون هیچ ملاحظه و پیش شرطی همکاری کند.
دبیرکل ششمین همایش بین المللی افق نو که با عنوان 'بیت المقدس پایتخت همیشگی فلسطین' برپا شده، گفت: پس از اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل توسط رئیس جمهوری آمریکا، ‏ترکیه به روال گذشته برای بهره برداری به سرعت اجلاس سران را در ‏آن کشور برگزار کرد و در راستای بهره برداری سیاسی از این موضوع به درخواست دولت سعودی اجلاس اتحادیه عرب در سطح وزرای خارجه ‏نیز برگزار شد.
نادر طالب زاده افزود: با توجه به این که ایران از آغاز انقلاب اسلامی از حامیان ‏اصلی آرمان فلسطین و پرچمدار رویارویی با اسرائیل بوده، ضرورت داشت ضمن اعلام مواضع سیاسی زمینه یک نشست علمی و رسانه ای را برای ابراز مخالفت اندیشمندان بین المللی، فعالان سیاسی، رهبران مسیحی، یهودی و مسلمان برای مخالفت با این تصمیم فراهم آورد.
وی ادامه داد: در همین راستا مقرر شد که کنفرانسی بین المللی با حضور شخصیتهای برجسته، موثر ضد اسرائیلی اروپایی و ‏آمریکایی با عنوان بیت المقدس؛ پایتخت همیشگی فلسطین' برگزار شود که موسسه بین المللی افق نو برگزاری این ‏نشست را بر عهده گرفت.
ششمین همایش بین المللی افق نو با عنوان قدس، پایتخت ‏همیشگی فلسطین، ۲۲تا ۲۴ اردیبهشت در مشهد مقدس و ۲۵ و ۲۶ اردیبهشت نیز در دانشگاههای کشور برگزار می شود.

900

کد خبر: 948792

وب گردی

وب گردی