مشکل ناشران شهرستانی ، توزیع کتاب است

مدیر انتشارات خط 8 از عدم حمایت مسئولین از انتشارات شهرستانی خبر داد و بی عدالتی توزیع کتب در سطح کشور را یکی از مشکلات اساسی این حوزه خواند.

علیرضا حسن زاده، مدیر انتشارات خط 8 ، ناشر تخصصی دفاع مقدس در استان اردبیل گفت: امسال برای اولین بار با 56 عنوان کتاب دفاع مقدس در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، حضور مستقل داریم.

وی با بیان اینکه می توان گفت نمایشگاه بین المللی تهران بزرگترین کار فرهنگی منطقه است اظهار کرد: متاسفانه در دو روز اول هماهنگی های خوبی از مسئولین نمایشگاه ندیدیم، بی نظمی و عدم هماهنگی،در این دوره به چشم می خورد اما بازدید مردم تاکنون بسیار خوب است.

حسن زاده با اشاره به اینکه کتاب به عنوان یک اثر فرهنگی است، افزود: برگزاری نمایشگاه کتاب برای ناشر و برای مردم مفبد است.

وی ادامه داد: در نمایشگاه کتاب مردم با تنوع کتاب ها روبرو می شوند و تولیدات جدید به همراه تخفیفات ویژه نمایشگاه را میبینند که مشوقی برای خرید است.

مدیر انتشارات خط 8 در خصوص مشکلات صنف نشر تصریح کرد: اگر بخواهیم از مشکلات بگوییم باید یک کتاب به ویژه برای ناشران شهرستانی بنویسیم که از عدم حمایت اداره ارشاد، هزینه های تمام شده به ویژه برای خرید کاغذ و چاپ در رنج هستند.

وی با بیان اینکه مشکل عمده ای که ناشران شهرستانی با آن درگیر هستند، موضوع توزیع کتاب است، اظهار داشت: در شهرستان شبکه توزیع کتاب نداریم تا برای استان های دیگر به ویژه تهران بفرستیم، در این زمینه ناشران تهرانی می توانند بسیار خوب کار کنند.

حسن زاده ادامه داد: بزرگترین حمایت به ناشران شهرستانی، حضور آنان به نمایشگاه ها است و بهترین کاری که برای ناشران شهرستانی می توانند انجام دهند ایجاد شبکه توزیع کتاب است.

مدیر انتشارات خط 8 همچنین با بیان اینکه در فروش اینترنتی هم مشکل داریم گفت: اگر مردم بخواهند کتابی از شهرستان خریداری کنند باید دو برابر هزینه پستی بدهند که این امر با ایجاد شبکه توزیع مناسب این مشکل قابل حل است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از 56 عنوان کتاب های انتشارات خط 8 ، 49 عنوان در حوزه دفاع مقدس است که از تازه ترین کتابهایی که به نمایشگاه آورده ایم در این رابطه می توان به کتاب هنوز مرا نشناخته ای، رمان سی و سومین سکانس مرگ ، دوست دارم تنها باشم ، سقای دشت اردبیل، همه مردان خانواده ، زیر پوست زخمی جاده ها ، مردان مهتاب ، دنه دنه یاقوت ، سنی منی ، تهاجم نرم و جنگ روانی در اسارت و همچنین دو کتاب برای شهدای مدافع حرم با عنوان از حجله تا حرم و شهید غیرت اشاره کرد.

502

کد خبر: 948827

وب گردی

وب گردی