رئیس جمهور عذرخواهی کند

جبهه پایداری انقلاب اسلامی همزمان با پایان برجام و خروج آمریکا از این قرارداد با انتشار بیانیه ای به نقد سیاست خارجی ایران پرداخته است.

به گزارش ایسکانیوز، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

از اول هم آزموده را آزمودن خطا بود. آمریکا به استناد شواهد و اسناد بسیار، رسواترین، متقلب ترین و بدنام ترین آزمون‌دهنده در نزد ملت ایران بوده است. سرانجامِ برجام، دارای درس‌ها و عبرت‌هایی است که در مجالی دیگر به آن خواهیم پرداخت اما در عین حال نمی‌توان به سادگیِ جناب رییس جمهور از آن گذشت.

برجام شاه بیت دیوان اشعار دولت جناب روحانی در شعارها، ادعاها، خوش‌بینی‌ها و وعده‌های دل‌خوش کن و در واقع نماد اعتماد به حرف‌های غرب و در راس آن آمریکا، به جای تضامین عملی بود. آنچه از خود برجام برای مردم و نظام مهم‌تر بود نتایج برجام به‌ویژه آثار آن در رونق اقتصادی، رفع بیکاری و بهبود رفاه و معیشت مردم آنچنان که به ادعای جناب رییس جمهور دیگر مردم حتی به یارانه نیاز نداشته باشند، بود.

اما اینک جناب روحانی مانده است و کوهی که بجای گشایش گره از مشکلات اقتصادی کشور، موش زاییده است. حالا که کدخدای غرب‌باوران داخلی پاسخ اعتماد ایشان را با دروغگویی و توهین به ملت ایران داد، بدترین و تحقیرآمیزترین کار آن است که به نوچه‌های کدخدا امید ببندند و همچون جناب رییس جمهور روحانی تلاش کنند تا روح و جسم بر باد رفته‌ی برجام را با اعتماد واهی به دولت‌های اروپایی که خود تابع و متحد آمریکا هستند، حفظ نمایند.

مردم اگر از همه‌ی توهین‌ها و تحقیرها و تندی‌ها و بداخلاقی‌های جناب روحانی نسبت به منتقدین آمریکا باوری و غرب‌گرایی بگذرند اما از نتایج ناامید کننده و پوچ برجام نخواهند گذشت. زیرا آن توهین‌ها و تهمت‌ها و ناسزاها قابل اغماض است ولی سرنوشت یک ملت و نظام اسلامی برخاسته از آن و آینده جوانان و کودکان و مردان و زنان جویای سربلندی و پیشرفت و اعتلا به هیچ‌وجه قابل چشم‌پوشی و گذشت نیست.

ملت شریف ایران!
آیا نباید جناب رییس جمهور روحانی بجای ادامه تلاش نافرجام برای حفظ موجودی بی‌خاصیت به نام برجام آن هم به روشی غلط اندر غلط یعنی با کمک دولت‌های اروپایی غیرقابل اعتماد و متحد آمریکا، از شما عذرخواهی کند، از دولت‌های دقلباز اروپایی و آمریکا اعلام برائت کند، راه را بر روی ظرفیت‌ها و استعدادهای داخلی باز کند و به دامان ملت بازگردد و مسیر پیشرفت و به حرکت درآوردن چرخ زندگی و معیشت و رونق اقتصادی کشور را با اتکا به نیروی جوان و با استعداد ایرانی و ظرفیت‌های بیشمار داخلی پی بگیرد و بیش از این فرصت‌های رشد و شکوفایی ایران و ایرانی را از بین نبرد؟

آیا جناب رییس جمهور روحانی نباید به‌جای سازش با غرب و آمریکا، به استقلال توأم با پیشرفت کشور و تعامل با جهان منهای آمریکا و چند دولت غیرقابل اعتماد غربی پایبند باشد و بگذارد تا ملت ایران توان خود بویژه جوانان خلاق و پر انگیزه و انرژی را به میدان‌های کار و عمل وارد کند و بیش از این راه را با شعارهای رنگ باخته بر این خواست و اراده ملی نبندد؟

آیا جناب رییس جمهور روحانی می‌خواهد و می‌گذارد که ملت ایران و نظام اسلامی کار خود را خود چاره کند و گره از کار فروبسته اقتصاد باز کند و یا همچنان می‌خواهد با اتلاف وقت و کندی و تدابیر ناکارآمد این راه را بسته نگه دارد؟

آمریکا و دولت‌های اروپایی متحد او برای چندمین‌بار در آزمون ملت ایران با نمره‌ی صفر مردود شدند. آیا تلاش جناب رییس جمهور روحانی برای قبولی آنها در این آزمون آن هم با تمسک به چند دولت حقیر اروپایی دیگر توجیهی دارد؟ نام این تلاش جناب رییس جمهور و کار او را چه می‌توان نهاد؟ شما بگویید. آیا وقت آن نرسیده است که جناب رییس جمهور روحانی به بطلان غرب‌باوری و آمریکاگرایی اقرار کند؟ یا منتظر است تا در این موضوع به این آشکاری و امتحانی به این روشنی نیز ملت به او کمک کنند؟ آیا سزاوار نیست جناب رییس جمهور روحانی نماینده خواسته‌های بحق ملت باشد نه تلاشگر برای جبران بدعهدی و نامردی طرف‌های غربی و آمریکایی برجام؟ آیا نباید به جناب رییس جمهور روحانی بگوییم که برای چندمین بار طی چهار دهه‌ی اخیر وقت غرب‌گرایی و کدخدا انگاری آمریکا تمام شده و باید ساعت خود را با خودباوری ملت تنظیم و به وقت مردم ایران برای کار و تلاش بیدار و حاضر به کار و عمل شود؟

با مرور کلی اتفاقات پیرامون برجام فارغ از مواردی که به کرات توسط دلسوزان نظام مورد بحث و نظر کارشناسی بوده و متذکر گردیده بود، جمع بندی زیر قابل ارائه است و امید آن را داریم دولتمردان و مسئولان ذیربط در راستای استیفای حقوق از دست رفته و منافع ملی که در این قرارداد مورد تعرض دشمن واقع شده، با اتکاء به خداوند متعال بیش از پیش اهتمام جدی داشته و با اقدام انقلابی و شایسته تاریخ پرآوازه و مشحون از شجاعت و اقتدار ملت عزیز ایران جبران مافات نمایند:

1- برای ملت ایران پایان برجام و بد عهدی دشمنان کاملا مسجل بود، لذا همواره یکی از انتقادهای اساسی به مسئولان اجرایی و دستگاه دیپلماسی پرهیز از خطای استراتژیکی برجامیزه کردن کشور و گره زدن امور اساسی مردم به موضوع برجام بوده است. حال که با پایان برجام بر دولتمران نیز بی اثر بودن آن در راستای پیشرفت و توسعه کشور مشخص گردیده، یکی از فرصت‌های مهم این پایان، آغاز گرایش به رویکرد اتکاء به عزم ملی و توان داخلی در مقابل وابستگی به دیگران است. قطعا با وحدت و وفاق عملی حول اتکا به ظرفیت‌های سرزمینی، ملی و دانشی این مرز و بوم و احیای تفکر نگاه درون‌زایی و برون‌گرایی پیشرفت به لحاظ عملی ناکامی دشمنان در طراحی‌های جدید رقم خواهد خورد.

2- از نظر ملت ایران با بدعهدی صورت گرفته توسط دولت آمریکا، تمام مفاد برجام ملغی بوده و بازگشت به شرایط قبل از برجام و احقاق حقوق و خسارات وارده از محاکم بین المللی از دولت آمریکا و همپیمانان ایشان مطالبه‌ی ملی است که از این پس بایستی دولت محترم و دستگاه دیپلماسی کشور در اولویت قرار دهند.

3- با پایان برجام چهره واقعی کشورهای اروپایی مبنی بر نداشتن استقلال رای و همنوایی پنهان و پیدا با جهت کلی استکبار جهانی کاملا هویداست و اعتماد به کشورهای اروپایی در موضوع برجام و هرگونه مذاکره و وقت‌کشی پیرامون تعهد پایان‌یافته، خطای راهبردی و بس نابخشودنی است. همه می‌دانند مسیر تعامل جمهوری اسلامی ایران با جهان بین‌الملل و منطقه‌ی پیرامون، محصور به این تعهد ظالمانه نبوده و قطعا با موقعیت ژئوپلتیکی و ژئواستراتژیکی کشور و فعالیت توسعه‌ای دستگاه دیپلماسی در منطقه و محیط بین‌الملل، مسیر تعامل صحیح و درست با حفظ منافع و اقتدار ملی، بیش از بیش قابل ارتقاء و توسعه است.

4- تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی حاکی از شکست مکرر دشمن در جبهه های مختلف و افزایش تاثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران در معادلات فراملی است. قطعا یکی از راهبردهای دشمن ایجاد فشار داخلی و خارجی در جهت کند کردن اقدامات فراملی کشورمان در جهت ایجاد نا امنی در محیط امنیتی کشورمان می‌باشد و حفظ حریم و عزت نفس ملی و پرهیز از هرگونه اجازه ورود به مسائل و موضوعات راهبردی ملی و منطقه ای دیگر به بهانه مذاکره مجدد در جهت حفظ برجام سوخته، به کشورهای اروپایی و هر کشور دیگر از مطالبات جدی ملت از دولتمردان می‌باشد.

و لینصرن الله من ینصره
ان الله لقوی عزیز
مرگ بر آمریکا
جبهه پایداری انقلاب اسلامی

کد خبر: 948841

وب گردی

وب گردی