سوءاستفاده شیادان از خواهر و برادر ۱۸۰ کیلویی/خیّران قلابی هیچ مجوزی از بهزیستی ندارند

فاطمه،فرهان و محسن خواهر و برادرانی‌ هستند که درگیر بیماری چاقی کشنده ای هستند و این بیماری عرصه زندگی را برایشان تنگ کرده است تا جایی که هزینه های بالای درمان، آنها را نیازمند یاری پزشکان کرده و در این بین بسیاری از افراد خیر به کمک آنها شتافتند.

به گزارش ایسکانیوز این روزها در فضای مجازی صحبت ازخواهر و برادران ۱۸۰ کیلویی است که در دام اینستاگرامی زوج متقلبی افتادند که خود را خیّر معرفی کرده و از این طریق کمک‌های میلیونی مردم به این بیماران را به جیب زدند.

چند روز پیش بود که خبرگزاری فارس میزبان آدم‌هایی از جنس متفاوت بود. کسانی که دردشان به چشم می آمد و غصه های زیادی را به دل کشیده بودند.

روزگار چنان برایشان سخت آمده بود که مجبور شده بودند گلایه‌های خود را از برخی آدم های به ظاهر خیر به رسانه ها بکشانند.

اما براساس اطلاعات مستندی که در اختیار خبرگزاری فارس قرار دادند، دو نفر از این خیّرنماها که زن و شوهر هم هستند با اعلام شماره حساب شخصی خود، کمک های میلیونی مردم را به جیب زدند!

این افراد با اعلام شماره حساب شخصی خود که کاملا اقدامی غیر قانونی بوده کمک های خیرین به این بیماران را جلب کرده اند و ریالی از این کمک ها را به این خواهر و برادر بیمار نداده اند.

جالب اینکه در مقابل اعتراض و پیگیری این بیماران نیازمند، با آنها به شدت برخورد کرده و حتی آنها را تهدید کرده اند.

این خیّران قلابی در مقابل، اعلام داشته اند که از سازمان بهزیستی مجوز اعلام شماره حساب شخصی خود را دارند.

در نتیجه با پیگیری خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس مشخص شد که نه تنها مجوزی در کار نیست بلکه این اقدام آنها خلاف قانون است و پیگرد قانونی هم خواهند شد.

فرهاد اقطار رئیس دبیرخانه مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور در این باره به صراحت اعلام می کند: اقدام این زوج به ظاهر خیّر، تخلف است.

وی ادامه می دهد: بهزیستی منع قانونی دارد که مجوز به اشخاص برای دریافت کمک‌های مردمی بدهد.

اقطار می گوید: به صورت رسمی ابلاغ کرده‌ایم که فقط مؤسسات خیریه اجازه دادن شماره حساب دارند آن هم در شرایطی که بهزیستی آن مؤسسه را تأیید کند و یک شماره حساب به صورت کاملاً مشخص به بهزیستی اعلام شود.

رئیس دبیرخانه مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور ادامه می دهد: بنابر این اشخاص حقیقی حق دادن شماره حساب شخصی خود را برای واریز کمک‌های مردمی ندارند و این تخلف محسوب می‌شود.

اقطار تأکید می کند: بهزیستی به هیچ وجه تا کنون مجوز به افراد نداده است که بتوانند از مردم کمک دریافت کنند، بلکه برای جلب مشارکت‌های مردمی به مراکز خیریه و غیرانتفاعی مجوز داده‌ایم که شماره حساب خود را اعلام کنند و فقط در این شرایط است که ما این کمک‌ها را قبول می‌کنیم.

وی ادامه می دهد: مراکز خیریه‌ای هم که مجاز هستند شماره حساب اعلام کنند مراکزی هستند که شماره آنها در بهزیستی ثبت شده است بنابراین به تمام مراکز هم این اجازه داده نشده است.

دست آخر، آنچه اهمیت دارد حمایت از این بیماران است؛ فاطمه، فرهان و محسن در دام افرادی به ظاهر مهربان و خیر افتادند و حالا هر سه آنها رها شده‌اند مثل روز اول و حتی بدتر از آن.

چه کسی پاسخگوی آبروی رفته این خانواده و شرایط فعلی آنها است، چراکه در حال حاضر نه تنها کمک خیرین به آنها به دلیل بی‌اعتمادی به وجود آمده، قطع شده بلکه آرزوهایشان دزدیده شده و آبرویشان رفته‌ است.

از طرفی نباید فراموش کرد که مردم و خیرین باید آگاهانه در مسیر کار خیر قدم بردارند و بدانند که به چه کسانی و از چه طریقی کمک‌های خود را می توانند ارسال کنند، چراکه اکنون فضای مجازی بستری را برای اقدامات فریب کارانه باز کرده است.

فارس

700

کد خبر: 948862

وب گردی

وب گردی