درآمد حاصل از طرح ترافیک  کجا هزینه می شود؟

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران گفت: در حال حاضر پس از گذشت دو ماه از سال بعید می‌دانم بیش از 10 میلیارد تومان از محل فروش طرح ترافیک درآمد داشته باشیم.

به گزارش ایسکانیوز،محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه در مصوبه شورای شهر تهران محل هزینه کرد درآمد حاصل از طرح ترافیک مشخص شده است، اظهار کرد: درآمد حاصل از طرح ترافیک باید در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی هزینه و نباید خارج از چارچوب عمل شود.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود میزان درآمد حاصل از فروش طرح ترافیک در سال جاری کمتر از سال گذشته خواهد بود، گفت: در حال حاضر پس از گذشت دو ماه از سال بعید می‌دانم بیش از 10 میلیارد تومان از محل فروش طرح ترافیک درآمد داشته باشیم.

علیخانی عامل این موضوع را عملکرد ضعیف معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران دانست و گفت: در گذشته مبلغ آرم ترافیک در ابتدا برای تمام سال دریافت می‌شد و حداقل 300 میلیارد تومان در ابتدای سال برای شهرداری تهران درآمدزایی می‌کرد و مهم نبود خریدار از آن استفاده می‌کند یا خیر، حتی در صورت عدم استفاده مبلغ پرداختی بازگردانده نمی‌شد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران افزود: اما در حال حاضر میزان مصرف از طرح ترافیک مدنظر قرار گرفته شده است و مردم با مدیریت زمان هزینه کمتری پرداخت می‌کنند.

وی گفت:‌ در حال حاضر گران شدن طرح ترافیک در اذهان عمومی شکل گرفته است، اما این موضوع صحت ندارد و از این روش به نفع کسانی استفاده شده است که به طور مقطعی از طرح ترافیک استفاده می‌کنند، اما برای اشخاصی که به صورت دائمی از طرح ترافیک استفاده می‌کنند این طرح گران‌تر شده است.

705

کد خبر: 948870

وب گردی

وب گردی