فرامین مقام معظم رهبری شالوده اصلی فعالیت در دانشگاه است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال گفت: منویات مقام معظم رهبری به عنوان حکیمی عالیقدر در عرصه فرهنگ و آموزش، رکن رکین و شالوده اصلی فعالیت در کنار توجه به اسناد بالادستی و نقشه جامع علمی کشور خواهد بود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی به نقل از واحد تهران شمال، دکتر حمیدرضا خالدی در نخستین نشست صمیمانه با اعضای هیأت علمی، به تبیین نقش و جایگاه معلم در جامعه پرداخت و گفت: امروز که در کسوت معلمی وظیفه تربیت نسل جوان را برعهده داریم، باید به گونه ای عمل کنیم که جامعه ظرفیت پذیرش حقانیت را داشته باشد.

دکتر خالدی با تأکید بر خردجمعی و استفاده از نظرات استادان، کارکنان و دانشجویان، اظهار داشت: بهترین و قوی ترین بازو در مسئولیت دانشگاه، مشورت و پذیرش نظرات عوامل دانشگاهی برای مدیریت مطلوب است.

وی پرورش دانشجویان و شکوفایی استعدادهای آنان را تکلیف همه استادان دانست و افزود: همواره باید دانشجویان را به مثابه فرزندان خود بدانیم، آن گونه که نگران تربیت و بالندگی و رشد فرزندان خود هستیم، باید در پرورش دانشجویان نیز اهتمام داشته باشیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال با تأکید بر اینکه دانشگاه باید در چهل سالگی نظام، بلوغ و بالندگی خود را نشان دهد، اظهار داشت: منویات مقام معظم رهبری به عنوان حکیمی عالیقدر در عرصه فرهنگ و آموزش، رکن رکین و شالوده اصلی فعالیت در کنار توجه به اسناد بالادستی و نقشه جامع علمی کشور خواهد بود.

دکتر خالدی با بیان اینکه دانشگاه باید به جامعه اقتدار بدهد، گفت: مهارت آموزی و تربیت نیروی انسانی اخلاق مدار، متخصص و ماهر، توانمندسازی و ارتقای کیفیت پایدار زندگی مردم، حل مشکلات و بحران های جامعه، افزایش اقتدار نظام با ورود در عرصه های علوم اقتدارآفرین، افزایش مقاومت ملی در برابر تهدیدات و تحریم ها، ارتقای دیپلماسی فرهنگی، علمی و دینی، نظریه پردازی و گفتمان سازی تمدن اسلامی از کارکردهای دانشگاه است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، تعیین و فعال سازی برنامه جامع علمی دانشگاه، تدوین نقشه پژوهشی گروه های علمی و ساماندهی پایان نامه ها، هدف گذاری، تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه ملی و ایجاد ارتباط و تعاملات گسترده با دستگاه ها و سازمان ها را از برنامه های این واحد دانشگاهی عنوان کرد و افزود: توسعه دانش بین رشته ای، تدوین و راه اندازی رشته های پشتیبان، فعال سازی و جهت گیری در ایجاد تعاملات بین المللی با کشورهای همسایه به منظور آموزش، فعالیت های پژوهشی، فعال سازی شرکت های دانش بنیان و استارت آپ از دیگر اولویت هاست.

202

کد خبر: 948873

وب گردی

وب گردی