مستر کلاس محمد موسوی در فرهنگسرای نیاوران برگزارشد

محمد موسوی از اساتید به نام هنر موسیقی به منظور ارتقای سطح موسیقی کشور مستر کلاس‎های متعددی برگزار کرده است که مستر کلاس نیاوران در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد آفرینشهای هنری نیاوران، مستر کلاس نینوازی و شیوه سه تار نوازی به سبک استاد عبادی توسط استاد محمد موسوی و به همت بنیاد آفرینشهای هنری نیاوران با استقبال عده کثیری از هنرمندان و هنردوستان برگزار گردید.

محمد موسوی از اساتید به نام هنر موسیقی به منظور ارتقای سطح موسیقی کشور مستر کلاسهای متعددی برگزار کرده است که مستر کلاس نیاوران استاد روز شنبه 22 اردیبهشت ماه ساعت 15 در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

در روزهای پیشین مراسم بزرگداشت این استاد و هفتاد و دومین زاد روزش به همت بنیاد آفرینش های هنری نیاوران با حضور اساتید برجسته موسیقی برگزار شد.

**محمد موسوی هیچ‌گاه هنرش را نفروخت

در ابتدای مراسم، سید عباس سجادی، مدیر عامل بنیاد آفرینشهای هنری نیاوران ضمن خوشآمدگویی به حاضران اظهار داشت: استاد سید محمد موسوی بی تردید یکی از برجسته ترین هنرمندان بی معلم در عرصه موسیقی ایرانی است که با عشق به موسیقی ایرانی زندگی کرده و بعدها به طور مستقیم و غیر مستقیم از محضر استاد کسایی بهره جسته است.

وی همچنین خدمتگزاری اهالی فرهنگ و هنر را از اصلیترین وظایف و ماموریتهای بنیاد آفرینشهای هنری نیاوران دانست وافزود: مهمترین کار ما اینست که در زمان زنده بودن هنرمندان مقام هنری آنان را ارج و قدر بنهیم، تا خدای نکرده روزی حسرت نخوریم.

اجرای سالار عقیلی – خواننده‌ی صاحب نام موسیقی ایران- با همراهی حریر شریعت‌زاده، اجرای مزدا انصاری و همچنین نی‌نوازی موسوی از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

سالار عقیلی پیش از اجرای برنامه ضمن تبریک تولد استادِ نی‌نواز به این نکته اشاره کرد که از جوانی این افتخار را داشته است که از حضور استاد موسوی بهره بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: من بخش زیادی از هنر آوازی‌ام را مدیون استاد محمد موسوی هستم. او یگانه استاد بی‌بدیل نوازندگی نی در ایران زمین هستند وبه حق جانشین استاد کسایی است . وجودشان باعث افتخار ما و ایران است. ما از داشتنِ این استاد بزرگ به خودمان می‌بالیم؛ موسوی فقط نوازنده‌ی قابلی در ساز نی نیستند، انسانِ والا و آزاده‌ای است که در طول فعالیت‌های‌شان، هنر خودشان را به هر قیمتی نفروختند. ایشان می‌توانست در موقعیت بسیار بهتری از آنی که هم‌اکنون هست، قرار داشته باشد؛ اما هیچ‌گاه جز کاری که دوست می‌داشت؛ انجام نداد و تنها در خانه نشست و سال‌ها تدریس کرد. ایشان هنر خود را نفروخت و این ارزشمندترین چیزی است که باید در زندگی هنری‌شان به آن توجه کرد.

حریر شریعت‌زاده گفت: از کودکی با شنیدنِ صدای ساز شما از خود بی‌خود شدم و هم‌اکنون نیز همان حس را می‌گیرم. من با وجود آنکه سال‌هاست پدرم را از دست داده‌ام، اما ایشان همیشه حق پدری را به گردن من داشتند. من مدیون استاد هستم و اگر امروز ما – من و همسرم- به جایگاهی رسیده‌ایم، مدیون شما هستیم.

این دو هنرمند سپس قطعه‌ی «ایران» را اجرا و آن را به «محمد موسوی» تقدیم کردند.

میلاد کیایی آهنگساز و نوازنده‌ی سنتور خاطر نشان کرد: اولین دیداری که با ایشان داشتم تابستان سال ١٣٤٢ در اردوی رامسر بود؛ آن دوران پر از عشق و شور بود. یک‌روز در اردو در سالن غذاخوری، صدای جادویی نی را شنیدم و دیدم که ایشان مشغولِ نواختن است. خودم را معرفی کردم و جرقه‌ای از عشق و مهر بین ما رخ داد که همچنان باقی است. از ویژگی‌های این هنرمند، آزادگی است؛ اتفاقی که همچنان بعد از ٥٥ سال مشاهده می‌شود، وجودی پر از مهر و دوستی و تجارب هنری‌اش نیز به این مهر دامن زد…

در این برنامه هنرمندانی همچون محمد اسماعیلی، هوشنگ کامکار، بیژن کامکار، منصور قنادپور، رضا مهدوی، فضل‌الله توکل، میلاد کیایی، عباس خوشدل، علی مرادخانی، شاهرخ تویسرکانی، محمد علی بهمنی، سعید ثابت، نجمه تجدد، آذر هاشمی، قاسم رفعتی، شبنم سمیعیان، رضا موسوی زاده، هاله وزیری، عباس خوشدل، ملیحه مرادی، جواد بختیاری حضور داشتند.

503

503

کد خبر: 948876

وب گردی

وب گردی