این آقای گل نفرین شده/ زدی ضربتی ضربتی نوش کن‬‎!

لژیونر ملی پوش ایرانی اگر نتواند برای خود تیمی دست و پا کند جام جهانی را از دست خواهد داد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، مهدی طارمی را به جرات می توان سهل انگارترین بازیکن فوتبال ایران نامید که از اتفاقات گذشته خود درس نمی گیرد و بارها اشتباهات سابق خود را تکرار می کند؛ او که با جار و جنجال بسیار سرانجام توانست راهی قطر شود و قرارداد داخلی خود با الغرافه را امضا کند اما گرفتار مخمصه جدیدی شده است. آقای گل لیگ پانزدهم و شانزدهم به امید بازی در اروپا به قطر رفت و در آخرین مصاحبه هایش اعلام کرده بود در قطر می ماند تا پیشنهاد اروپایی داشته باشد اما سرمربی الغرافه اعلام کرد طارمی را نمی خواهد، با این شرایط گویا طارمی باید دست از پا درازتر به ایران برگردد!

سرمربی ترک تبار الغرافه ای ها پس از پیوستن طارمی به این تیم بارها اظهار خرسندی کرده بود و دلیل برخی شکست های تیمش را غییت طارمی می دانست؛ اما حالا طارمی دیگر جایی در این تیم ندارد، شنیده می شود باشگاه الغرافه اعلام کرده طارمی را به خاطر نمایش ضعیفش نمی خواهد! دلیلی که شاید خیلی درست نباشد زیرا طارمی در این مدت نسبتاً کوتاهی که در الغرافه بوده به یکی از زهردار ترین مهاجمان تیمش بدل شده بود. الغرافه می‌خواهد یک مهاجم اروپایی یا برزیلی گرانقیمت جذب کند و به احتمال فراوان قید مهدی طارمی را می‌زند. گفته می‌شود یکسری از مسائل هم در تصمیم قطری‌ها دخیل است.

مهاجم ایرانی الغرافه در آخرین بازی تیمش برابر السیلیه قطر یکی از گل‌های تیمش را به ثمر رساند تا از زمان حضورش در تیم الغرافه در ۱۰ بازی آمار ۷ گل و ۴ پاس گل را برای خودش به ثبت برساند. آماری که نشان می‌دهد مهاجم ملی‌پوش و ایرانی الغرافه در ماه‌های منتهی به جام جهانی در دوران اوج خودش قرار دارد. مهدی طارمی دلیل اثبات باریک بودن مرز عشق و نفرت در فوتبال است. او تا سال قبل پسر خوب پرسپولیسی‌ها بود و امروز پسر بد سرخ‌ها است. کسی که اگر نامش در یک نظرسنجی مطرح می‌شد بی تردید نفر اول رده بندی می‌شد اما امروز طارمی آن پسر گل زن و دوست داشتنی پرسپولیسی‌ها نیست. او هرچند امروز محبوبیتش را نزد هوداران میلیونی سرخ از دست داده اما با درخشش در جام جهانی بار دیگر می‌تواند تبدیل به همان پسر محبوب فوتبال ایران شود!

در مدت زمانی که مهدی طارمی در الغرافه حضور داشت عملکرد فوق العاده ای از خود به جای گذاشت، شاید تنها اشتباه او موقعیت تک به تک با دروازره بان الاهلی بود؛ اشتباهی که در فوتبال امری طبیعی است اما نحوه عکس العمل گزارشگر این دیدار به این صحنه باعث بزرگنمایی این اشتباه شد.

طارمی بازیکن خوبی است اما دیگر جایی در پرسپولیس ندارد؛ اینکه چه کسانی اطراف مهدی طارمی هستند و به او بابت تصمیماتش مشاوره می دهند مشخص نیست اما نکته ای که واضح است، این افراد هر که هستند خیر و صلاح مهدی را نمی خواهند و یا تخصصی در زمینه مشاوره ندارند و همین امر نیز باعث شده مهدی در طول ۳ فصل گذشته، پر حاشیه ترین بازیکن ایرانی لقب بگیرد چرا که او همواره برای جدا شدن از پرسپولیس و یا ملحق شدن به تیمی دیگر با عجیب ترین اتفاقات ممکن رو به رو شده که هیچکدام از موارد برای او درس عبرت نشد تا از تکرار آنها بپرهیزد.

این بازیکن چندروزی می شود در بیو اینستاگرامش نام پرسپولیس را نوشته است اما بعید است در مرحله اول برانکو و کادرفنی و در ادامه هواداران فرصت دوباره به طارمی بدهند. با این شرایط طارمی باید تا دیر نشده یک تیم جدید برای خود پیدا کند که بتواند در فرصت باقیمانده تا جام جهانی برای آن تیم به میدان برود چرا که در صورت نداشتن تیم و بازی نکردن، به سادگی جایگاه خود در تیم ملی را از دست خواهد داد؛ کارلوس کیروش نشان داده با بازیکنی شوخی ندارد و همین چند وقت پیش بود که در مورد بی تیم بودن اشکان دژاگه به او هشدار داده بود. کی روش بهترین بازیکن را هم بدون تیم به اردوی تیم ملی دعوت نمی کند و طارمی برای از دست ندادن جام جهانی و آخرین فرصتش برای محبوبیت در ایران باید یک تیم برای خود دست و پا کند.

مهدی طارمی در ۳۰ بازی آخرش برای پرسپولیس، تیم ملی ایران و الغرافه ۱۵ گل به ثمر رسانده است که میانگین ۵/۰ گل در هر بازی است. بهترین مسابقه مهدی طارمی در این ۳۰ مسابقه بازی او با لباس پرسپولیس در لیگ قهرمانان فصل گذشته برابر الوحده امارات است که او هت تریک کرد. او آخرین بار نیز در لیگ قهرمانان آسیا و در بازی برابر تراکتورسازی دبل کرده و دو بار دروازه نماینده ایران را باز کرد. طارمی در لیگ قهرمانان آسیا در سه بازی سه گل زده و آمار یک گل زده در هر بازی را به دست آورده است. در لیگ قهرمانان آسیا نیز او رقیبانی جدی دارد که آمار بهتری در گلزنی دارند. ریکاردو گولار از گوانژو ۵ گل ، اسکار از شانگهای، یوسف العربی از الدحیل، بغداد بونجاح از السد ۴ گل و بازیکنانی مانند مرتضی تبریزی با سه گل زده در سه مسابقه‌، رقیبان طارمی در چمپیونز لیگ ۲۰۱۸ به حساب می‌آیند.

مهدی طارمی در حال حاضر و بر اساس اعلام سایت ترنسفر مارکت نفر ۲۶۳۶ بهترین بازیکنان فوتبال جهان است. او هم اکنون و در این مدت کم تبدیل به هشتمین بازیکن برتر رنکینگ لیگ قطر ، سومین بازیکن برتر تیم الغرافه است. او در رنکنیگ اعلام شده از سوی این سایت پنجمین بازیکن برتر حال حاضر فوتبال ایران و نفر ۴۱۶ بهترین مهاجمان مرکزی فوتبال جهان است. مهدی طارمی همچنین نفر ۲۶۳ بهترین بازیکنان فوتبال جهان است که در سال ۱۹۹۲ متولد شده‌اند.

601

کد خبر: 948901

وب گردی

وب گردی