در زمستان واردات گاز از ترکمنستان نداریم/ سوآپ گاز ادامه دارد

وزیر نفت در دیدار با وزیر امور خارجه ترکمنستان، از ادامه روند سوآپ گاز این کشور از طریق خاک ایران خبر داد و گفت: در زمستان واردات گاز از ترکمنستان نداریم، اما سوآپ گازی ادامه دارد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ بیژن زنگنه، وزیر نفت در حاشیه جلسه با رشید مردوف، وزیر امور خارجه ترکمنستان، در جمع خبرنگاران گفت: مذاکرات مفصلی با طرف ترکمنستانی داشتیم که طی آن قرار شد همکاری‌ها بین ایران و ترکمنستان با نظر مثبت رؤسای جمهور دو کشور ادامه یابد.

او ادامه داد: طی مذاکرات انجام شده، قرار شد سوآپ گاز ترکمنستان از طریق ایران به جمهوری آذربایجان ادامه یابد؛ این در حالی است که مذاکرات برای سایر مشکلات مالی بین دو کشور (بدهی ایران به ترکمنستان) ادامه دارد. کارشناسان ما در حال پیگیری وضعیت این مشکلات هستند.

وزیر نفت درباره احتمال واردات گاز از ترکمنستان در فصل سرد سال افزود: واردات گاز نداریم و قرار است این روند در قالب سوآپ انجام گیرد.

زنگنه در خصوص علت فسخ قرارداد سه میلیارد یورویی ایران در پروژه پترو پالایشی کنگان که قرار بود کره‌ای‌ها تأمین مالی آن را انجام دهند، پاسخ داد: این قرارداد به دلایل دیگری فسخ شد.

منبع: مهر

401

کد خبر: 948926

وب گردی

وب گردی