کیفیت گاز تولیدی ایران بر اساس  استانداردهای جهانی است

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز، شبکه انتقال گاز ایران را در سطح منطقه بی‌نظیر اعلام وگفت: کیفیت گاز تولیدی ایران بر اساس استانداردهای جهانی است و میان مصرف‌کننده خارجی و داخلی تفاوتی قائل نیستیم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ مهدی جمشیدی‌دانا، درباره برنامه‌ریزی مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز برای افزایش تولید در سال ۹۷،گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امسال زمان انجام تعمیرات اساسی در پالایشگاه‌های گازی کشور کاهش می‌‌یابد که این اقدام سبب افزایش پنج درصدی ظرفیت فرآورش گاز می‌شود.

او با بیان این‌که امسال تنها هفت درصد از ظرفیت تولید پالایشگاه‌ها به سبب انجام تعمیرات اساسی محدود می‌شود، از افزایش میزان تولید گاز در پالایشگاه‌های پارس‌جنوبی خبر داد و اظهار کرد: با توجه به این‌که امسال مقدار تولید گاز طبیعی کشور افزایش می‌یابد، چند کار مهم را انجام می‌دهیم که نخستین کار مربوط به آمادگی و تزریق گاز بخش کوهدشت و بیستون خط ششم سراسری تا ۲۰ روز دیگر است.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز، با اشاره به این‌که ایستگاه‌های تقویت فشار خط ششم سراسری شامل دیلم، بیدبلند، اهواز و حسینی در مدار قرار می‌گیرند، ادامه داد: ۲۴۰ کیلومتر خط لوله انتقال گاز در مسیر دهگلان - میاندوآب نیز در مدار قرار می‌گیرد که برای مدیریت شبکه و افزایش تولید امسال بسیار مهم است و کمک شایانی به انتقال حدود ۷۰ تا ۸۰ میلیون مترمکعب گاز پارس جنوبی از طریق کریدور خط ششم می‌کند.

به گفته او، راه‌اندازی این خط، سبب انتقال حداکثر میزان گاز تولیدی پارس‌جنوبی به سوی شمال کشور می‌شود و ضامن تامین پایدار سوخت مصرف‌کنندگان گاز طبیعی در غرب کشور و صادرات به عراق است.

جمشیدی‌دانا، شبکه انتقال گاز ایران را در سطح منطقه بی‌نظیر اعلام و تصریح کرد: کیفیت گاز تولیدی ایران بر اساس استانداردهای جهانی است و میان مصرف‌کننده خارجی و داخلی تفاوتی قائل نیستیم. قرارداد صادرات گاز میان ایران و ترکیه یک قرارداد محکم و سخت است و هیچ گونه مشکلی در کیفیت گاز ایران نباید وجود داشته باشد. ترکیه گاز را با بهترین کیفیت از ما دریافت می‌کند و تمام مصرف‌کنندگان داخلی نیز گاز خود را با همان کیفیت گاز صادراتی دریافت می‌کنند.

402

کد خبر: 948949

وب گردی

وب گردی